نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 15:17

۲۸ اردیبهشت، یادواره شهدای پاسدار تویسرکان برگزار می‌‌شود

فرماندار شهرستان تویسرکان از برگزاری یادواره شهدای پاسدار تویسرکان در روز 28 اردیبهشت با سخنرانی آیت‌الله خاتمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در تویسرکان حسین افشاری ظهر امروز در جلسه هماهنگی دبیران کمیته‌های دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان در این شهرستان اظهار کرد: کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان که در سال جاری برگزار می‌شود بزرگترین رویداد فرهنگی این استان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه انجام قدامات فرهنگی از سوی دستگاه‌های اجرایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است افزود: دیروز شاخص‌های فرهنگی ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۰ استان همدان اعلام شد که خوشبختانه وضعیت اکثریت شاخص‌های شهرستان تویسرکان به سمت بهبود و برخی از آن‌ها هم خیلی چشمگیر بود به عنوان مثال از کاهش ۴۱.۸ درصدی نرخ خودکشی و کاهش ۲۶ درصدی طلاق و روند افزایشی فرزند‌آوری می‌توان نام برد.

فرماندار تویسرکان در ادامه برگزاری یادواره شهدا را از بهترین اقدامات فرهنگی برای ارتقای فرهنگ جامعه و هدایت آن به سمت و سوی تعالی و ارز‌ش‌های اسلامی دانست و گفت: یادواره شهدا پاسدار شهرستان تویسرکان ۲۸ اردیبهشت در مصلا با سخنرانی آیت‌الله خاتمی امام جمعه تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انتقال آرمان‌ها و اهداف شهدا در بیداری و بصیرت جامعه نقش‌آفرین است بنابراین باید مشوق قشر نوجوان و جوان برای حضور در این محافل باشیم یادآور شد: سوم خرداد یک حماسه و خودباوری از عظمت انقلاب اسلامی ملت ایران است.

 افشاری گفتمان «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را یک مکتب خواند و خاطرنشان کرد: اسارت ۱۹ هزار نفر آن هم در حد فرمانده لشکر توسط رزمندگان بسیجی ایران از عراق بزرگترین افتخار ملی است.

وی بیان کرد: هیچ کس باور نمی‌کرد ایران بتواند در مقابل صدام آن هم با حمایت ابرقدرت‌های جهان پیروز شود؛ اما ملت ایران با توکل به خداوند، وحدت و تبیعت محض از امام راحل پیروز شد و صدام و حامیان آن شکست خوردند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید همدان در مهرماه اظهار کرد: تویسرکان یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای برنامه‌های حوزه شهرستانی این کنگره است.

کامران کریمی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در سطح شهرستانی، حوزه‌ای، پایگاهی، دانشجویی و آبروی محله از سال گذشته اضافه کرد: یادواره شهدای پاسدار نیز ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1197902

مهمترین اخبار ایران و جهان: