نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 13:18

برگزاری شانزدهمین جشنواره «دشت شقایق‌ها» در کالپوش

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از برگزاری شانزدهمین جشنواره «دشت شقایق‌ها» در کالپوش خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از میامی، سیدمحمدصادق رضویان، مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره سفر به دشت شقایق‌ها با حضور گردشگران، علاقه‌مندان به طبیعت و با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در کالپوش برگزار شد.

وی گفت: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، محصولات لبنی و سوغات کالپوش، حضور گروه‌های گوناگون موسیقی سنتی از استان‌های هم‌جوار از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان میامی افزود: یکی از برنامه‌های زیبا در این جشنواره حضور کشتی‌گیران آلیش و تقدیر از قهرمانان این ورزش بومی بود.

رضویان گفت: علاقه‌مندان به طبیعت پس از برگزاری جشنواره برای تفریح از جنگل‌های دشت شاد و نام نیک، آبشار نام نیک و مناطق دیدنی روستای هدف گردشگری حسین‌آباد بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شقایق‌های کالپوش هرساله اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در برپایی این جشنواره علاوه بر دستگاه‌های اجرایی شهرستان میامی، مردم منطقه نیز مشارکت داشتند تا روزی خاطره‌انگیز برای گردشگران ثبت شود.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با بیان اینکه این جشنواره در استان سمنان و کشور شناخته شده است و هر ساله بسیاری از مردم برای شرکت در آن برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: برگزاری این‌گونه رویدادها می‌تواند در توسعه و رونق گردشگری بخش کالپوش مؤثر باشد.

به گزارش فارس، بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی در فصل بهار با دشت‌های پر از گل شقایق و در فصل تابستان با گل‌های آفتابگردان پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246790

مهمترین اخبار ایران و جهان: