نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 14:18

سایه بحران بر سر چند گروه خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ذخایر خونی در تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه A مثبت، A منفی، O منفی و AB مثبت با کاهش مواجه شده است.

عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران درباره آخرین وضعیت ذخایر خونی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: وضعیت ذخایر خونی در برخی از گروه‌های خونی به ۵ روز کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ذخایر خونی در تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه A مثبت، A منفی، O منفی و AB مثبت با کاهش مواجه شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: با وجود کاهش ذخایر خونی نیاز خونی در تمامی گروه‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را تامین کردیم.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه نیاز به خون مستمر و همیشگی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآورد‌های خونی قابلیت ماندگاری به مدت طولانی را ندارند لازم است هم‌استانی‌ها حضور مستمری در بحث اهدای خون داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انتقال خون استان وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد، بیان کرد:  حدود ۱۴ هزار بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در استان هستند که همواره به تزریق خون نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: با توجه به فصل کشاورزی و همچنین حضور مسافران لازم است شاهد حضور مستمر اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون باشیم تا ذخایر خون در استان بیش از این کاهش نیابد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1249446

مهمترین اخبار ایران و جهان: