نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 21:25

نظارت دامپزشکی دهلران بر سلامت 900 تن شیر خام در سال گذشته

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دهلران از نظارت دامپزشکی دهلران بر عرضه ۹۰۰ تن شیر به منظور پیشگیری از تب مالت در سال گذشته خبر داد.

 روح الله کرمی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان دهلران شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: سال گذشته دامپزشکی دهلران بر عرضه ۹۰۰ تن شیر به منظور پیشگیری از تب مالت و دیگر بیماری‌ها نظارت بهداشتی داشته است.

وی افزود: دهلران به عنوان قطب تولید دامپروری استان جایگاه ویژه‌ای در زمینه تولید فرآورده‌های خام دامی دارد و به همین منظور دامپزشکی در بخش‌های مختلف تولید فرآورده‌های خام دامی شهرستان نظارت مستمر بهداشتی دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات بهداشتی دامپزشکی شهرستان، موضوع نظارت بر مراکز عرضه شیر خام به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به خصوص بیماری تب مالت است.

سرپرست دامپزشکی شهرستان دهلران یادآور شد: ۲ مرکز جمع آوری شیر در شهرستان دهلران فعال است و سالانه بین ۸۰ تا ۹۰ بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان از این مراکز انجام می‌شود.

کرمی افزود: با توجه به فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی این ماده خوراکی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.

وی تصریح کرد: این اداره به صورت مستمر بر چرخه تولید و عرضه شیر خام نظارت و آزمایشاتی نظیر سنجش بار میکروبی را به صورت متناوب در دستور کار دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۹۰۰ تن شیر خام توسط مراکز جمع آوری شیر در این شهرستان به بازار مصرف عرضه شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261902

مهمترین اخبار ایران و جهان: