نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 18:42

منشا مشکلات امروز جامعه فاصله گرفتن از سنت علوی است

ساوه-امام جمعه ساوه با بیان اینکه پیری جمعیت، کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت دور می‌کند گفت: منشا مشکلات امروز جامعه فاصله گرفتن از سنت علوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر شنبه در همایش بزرگداشت هفته ملی جمعیت که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، گفت: منشأ مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصادی، اجتماعی، کاهش نرخ رشد جمعیت و مشکلات روانی فاصله گرفتن از فرهنگ علوی و معنویت است.

وی، فرزند آوری و جوانی جمعیت را راه نجات کشور دانست و گفت: جمعیت کشور ما در حال پیر شدن است و پیری جمعیت، کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت دور می‌کند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه در اسلام نسبت به ازدواج و کرامت خانواده تأکید شده است و هیچ با هم بودنی محبوب تر از ازدواج در نزد پروردگار نیست، گفت: اولین گام در افزایش جمعیت تشکیل خانواده و ازدواج است.

رحیمی گفت: فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان و افزایش ازدواج و افزایش نرخ رشد جمعیت امری ضروری است و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه در جامعه اسلامی خانواده قداست دارد، گفت: خانواده باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و توجه به آن را کفاره گناهان می‌داند.

رحیمی با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی وارد خانه‌ها و خانواده‌های ما شده است، اگر جمعیت کشور به ویژه جمعیت جوان کشور کم شود در سال‌های آتی صیانت از کشور دشوار خواهد شد و دشمنان به راحتی بر ما مسلط می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225490

مهمترین اخبار ایران و جهان: