نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 12:38

۲۹۰ میلیارد تومان‌ اعتبار به دهیاری‌های استان سمنان اختصاص یافت

سرخه- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۲۹۰ میلیارد تومان‌ اعتبار توسط دولت در اختیار دهیاری‌ها قرار داده شد که باید برای خدمات به مردم‌ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم آغاز پروژه ملی تجهیز ناوگان دهیاری‌های کشور به سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب در استان سمنان به میزبانی دهیاری افتر بیان کرد: ۲۱۲ دستگاه ماشین آلات زیر مجموعه دهیاری‌های استان از طریق اجرای این پروژه ملی به سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با عنایت به لزوم بهره‌گیری مناسب از ماشین آلات عمرانی و خدماتی در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها و نظارت بر نحوه عملکرد و کارایی آنها، این مهم انجام می‌گیرد، افزود: بهره‌گیری از سامانه‌های نظارتی و فناوری‌های نوین، زمینه مناسب برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد ماشین آلات را فراهم می‌سازد.

استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه طی یک ماه آینده تمامی ماشین آلات دهیاری‌های استان به این سیستم مجهز می‌شود، ابراز کرد: ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت در اختیار دهیاری‌ها قرار داده شد که باید برای خدمات به مردم‌مورد بهره برداری قرار گیرد.

حمیدی با بیان اینکه استقرار این سیستم در راستای کنترل ماشین‌آلات و حفاظت و حراست از تجهیزات دهیاری‌ها نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: روستای افتر شهرستان سرخه ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که باید حفاظت و حراست شود.

وی با بیان اینکه با توجه به دسترسی بسیار کوتاهی روستای افتر که به مرکز استان و فیروزکوه دارد، باید برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری روستا در دستور کار قرار گیرد، افزود: تخصیص اعتبار و تکمیل جاده سمنان فیروزکوه جز اولویت‌های ما در سطح استان است که باید در راستای کاهش خطرات با توجه به تردد بالا در این محور، ویژه پیگیری و رسیدگی شود چرا که در توسعه منطقه بسیار راهگشا خواهد بود.

اعطای ۵ ماشین کشاورزی

حجت الله کرمانی فرماندار سرخه نیز در این مراسم با بیان اینکه پنج دستگاه ماشین آلات دهیاری روستای افتر امروز با اجرای این پروژه به سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب متصل خواهد شد، گفت: دو پروژه ملی در روستای افتر در دست اجرا و اقدام است، محور سمنان به فیروزکوه در محدوده شهرستان سرخه و احداث شهرک گردشگری در منطقه دشت چلیم این دو پروژه مهم هستند.

وی افزود: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور سمنان فیروزکوه در محدوده پاسگاه پلیس راه در روستای راه افتر تا سمنان در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

به گزارش مهر، پروژه ملی تجهیز ناوگان دهیاری‌های کشور به سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب در استان سمنان امروز در افتر آغاز به کار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1227290

مهمترین اخبار ایران و جهان: