نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 18:16

برداشتن موانع ازدواج ازجمله راه‌های تبیین گفتمان جوانی جمعیت در جامعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: بایستی گفتمان جوانی جمعیت را در جامعه تبیین کنیم و مقدمات این مهم در جامعه فراهم شود در این راستا قدم اول برداشتن موانع ازدواج است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت، اظهار کرد: اینگونه رویدادها جنبه سمبلیک دارد و به منظور ارزش‌گذاری به مسئله است تا ما را به اصل موضوع هدایت کند.

وی ادامه داد: جوانی جمعیت باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا مسئله روز کشور است در این راستا بایستی اهمیت این موضوع به همگان اعلام شود.

جان‌نثاری بیان کرد: مردم ما به خصوص نسل جوان باید بدانند چرا دهه هفتاد مردم ما به فرزند کمتر تشویق شدند و این رویکرد چه آسیب‌هایی را به کشور ما وارد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین باید گفتمان جوانی جمعیت را در جامعه تبیین کنیم و مقدمات این مهم در جامعه فراهم شود در این راستا قدم اول برداشتن موانع ازدواج است.

وی رفتار مدیران را از عوامل تاثیرگذار در جوانی جمعیت دانست و عنوان کرد: رفتار مدیران یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در جوانی جمعیت اثر بگذارد.

جان‌نثاری گفت: حفظ کرامت یک مادر اگر بیش از بقیه رعایت شود تاثیرگذار است. متأسفانه دیده می‌شود نه تنها برخی مدیران به این مهم توجه ندارند بلکه قوانین این حوزه نیز به کُندی اجرا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تأکید کرد: جوانی جمعیت موضوع بسیار مهمی در کشور است و هر کدام از ما باید بتوانیم در این حوزه وظیفه خود را به خوبی ایفا کنیم تا زمینه‌های جوانی جمعیت در جامعه فراهم شود.

گفتنی است در این مراسم که به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان برگزار شد، از مجموعه آموزشی گره‌های ذهنی ازدواج در جوانان با عنوان ساز زندگی رونمایی و از ۳۵ نفر از برگزیدگان حوزه‌های مختلف که در رویداد جایزه ملی جمعیت استان شرکت کرده بودند تقدیر و قدردانی شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271546

مهمترین اخبار ایران و جهان: