نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 14:32

زن مهمترین عنصر محرک جامعه اسلامی _ ایرانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: از نگاه امام (ره) زن مهمترین عنصر محرک فضای جامعه ایران اسلامی و در راس حرکت‌های اجتماعی است که با حجاب می‌تواند مسئولیت‌های بزرگی را به سرانجام برساند.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) نسبت به جایگاه زن، حجاب و آزادی انسان‌ها اظهار کرد: امام(ره) احیاگر اندیشه اسلام متعالی است، اسلامی که جامعه‌ساز بوده و نقش اساسی و زیربنایی در ساخت جامعه دارد.

وی بیان کرد: در اندیشه امام(ره) بخش مهم و عظیمی از جامعه اسلامی بانوانی هستند که نه تنها به زعم برخی دیدگاه‌ها عنصری بی‌اثر نیستند و نقش خنثی در محیط خانه و گوشه آشپزخانه ندارند که مهمترین عنصر محرک فضای جامعه نیز محسوب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) معتقد است نقش زن‌ در حرکت‌ها و نهادهای اجتماعی بی‌بدیل و بی‌نظیر است گفت: چه بسا فهم درست از مقاصد و حرکت جدی و اثرگذار بانوان در فضای جامعه موجب حرکت مردان هم در این فضا می‌شود.

وی عنوان کرد: نگاه حضرت امام(ره) این است که زن جایگاه، منزلت و کرامت بالایی در جامعه دارد و حجاب و رعایت حریم، او را در مقابل هوسرانی مردان و بهره‌گیری‌های دنیا‌پرستان و شهوت‌‌پرستان محفوظ می‌کند.

نظیری تصریح کرد: زن با حجاب و در سایه آزادی، عزت و کرامتی که اسلام برایش به ارمغان آورده می‌تواند بالاترین مسئولیت‌ها را در فضای جامعه اسلامی به دست گیرد و تنها یک مطبخ‌نشین نباشد.

وی با بیان اینکه نگاه امام(ره) آن است که زن در راس حرکت‌های اجتماعی قرار دارد و ما این را در سیره ایشان هم می‌بینیم گفت: وقتی که امام(ره) یکی از مهمترین اقدامات خود را در دوره زعامت خود با ارسال پیام به گورباچف توسط یک مرجع تقلید، حضرت آیت‌الله جوادی آملی را انجام دادند، مرحوم دباغ یک بانوی مسلمان انقلابی که افتخار ما مردم همدان است در این تیم حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: در این اقدام نگاه حضرت امام(ره) این بوده که یک زن با شخصیت، کرامت و حفظ عزت خود می‌تواند سفیر پیام اسلام و انقلاب برای یکی از بزرگترین رهبران جامعه آن روز دنیا باشد.

وی با بیان اینکه نگاه حضرت امام(ره) به مقوله حجاب و آزادی زنان این است که زن آزاد است اما در حریم شرع و برای حراست از نظام ارزش‌های زنانگی و ایفای نقش خود در فضای جامعه گفت: حجاب فرصت و بستری است برای زنان تا به دور از هوسرانی‌ برخی مردان، نقش بی‌بدیل خود در فضای جامعه را دنبال کنند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263302

مهمترین اخبار ایران و جهان: