نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 16:12

آذری‌ها هشتم ذی‌الحجه را مبدأ عزاداری حسینی قرار دهند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آذری‌های مسلمان هشت ذی‌الحجه را مبدأ عزاداری خود قرار دهند تا جلوتر از سایر گروه ها شاهد برگزاری عزاداری محرم در این مناطق باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با جمعی از بزرگان هیئت‌های عزاداری در اردبیل اظهار کرد: مردم اردبیل از هشتم ذی‌الحجه سالروز شهادت مسلم بن عقیل عزاداری ماه محرم را آغاز می‌کنند تا عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

وی تصریح کرد: مردم این استان با ابراز عشق و علاقه به سیدالشهدا (ع) در عالم معنویت با کاروان امام حسین (ع) در هشتم ذی‌الحجه به راه می‌افتند تا در مسیر رسیدن به کربلا و حزن و اندوه ایام ماه محرم دلباختگی خود را به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: این عزاداری‌ها در طول تاریخ با پیش قراولی محله دروازه (عالی قاپو) آغاز می‌شود که مردم این خطه در عشق و ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) سالروز شهادت سفیر کربلا را گرامی می‌دارند.

آیت الله عاملی افزود: امیدواریم عزاداری این روز که مصادف با هشتم ذی‌الحجه است مبدأ عزاداری مسلمانان و شیعیان آذری قرار گرفته و در همه مناطق آذری نشین شاهد برپایی مجالس و محافل عزاداری با شکوه برای سیدالشهدا (ع) باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید در این عزاداری‌ها خلوص نیت همچنین اخلاص در عمل و پیمودن مسیر و پیام مکتب حسینی مد نظر قرار گیرد تا ما بتوانیم سعادتمندی را به معنای واقعی در جامعه اسلامی شاهد و ناظر باشیم.

امام جمعه اردبیل فلسفه قیام امام حسین (ع) و اشک و ماتم برای آن حضرت را حرکت در مسیر اصلاح گری و رسیدن به نقطه معرفتی و کمال واقعی عنوان کرد و ادامه داد: قطعاً مردم استان اردبیل که عشق به ساحت سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) شهره آفاق هستند، در ماه محرم امسال نیز نمودی از همبستگی و همگرایی خود را حول محور عزاداری در تبعیت از آموزه‌های دینی و ارزشی نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، همه ساله و همزمان با هشتم ذی‌الحجه سالروز شهادت سفیر کربلا مسلم بن عقیل عزاداری مردم اردبیل در آستانه ماه محرم آغاز می‌شود و عزاداران این محله و سایر محلات اردبیل با حزن و اندوه هشتم ذی‌الحجه سالروز شهادت سفیر کربلا را گرامی داشته و در حقیقت این روز مبدأ آغاز عزاداری اردبیلی‌ها در طول تاریخ بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313290

مهمترین اخبار ایران و جهان: