نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 20:11

سدهای کشاورزی برای جلوگیری از غرق شدگی ایمن سازی شود

زنجان-مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: سدهای کشاورزی برای جلوگیری از غرق شدگی ایمن سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صفی اله کرامتی عصر یکشنبه در جلسه اجرای پویش ملی «غرق نشویم» سدهای کشاورزی برای جلوگیری از غرق شدگی ایمن سازی شود، گفت: سد حسن ابدال سالانه کشته داشته باید آب منطقه ای استان تلاش کند مسیرهای پرتردد را مدیریت شود تا با کاهش حوادث مواجه شویم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: باید تلاش کنیم سدهایی که کشاورزان در باغها و مزارع دارند، بندها و حوضچه ها ایمن سازی شده تا شاهد غرق شدگی نباشیم.

کرامتی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مناطق و سدهای استان در اختیار آب منطقه ای است ولی قانونگذار تصمیمی گرفته ومسئولیت نجات غریق را برعهده جمعیت هلال احمر نهاده است و به حتم سایر دستگاه ها نیز در این خصوص کمک کار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر در سطح استان ها علاقمند به نجات غریق بودند در زنجان نه تنها مشکلی نداریم بلکه از تلاش های سه ماهه سرپرست جمعیت هلال احمر تقدیر و تشکر می کنم و دست به دست هم می دهیم تا امسال با غرق شدگی کمتری مواجه شویم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: پویش ملی «غرق نشویم» را هلال احمر جاهایی که امکانات و تجهیزات لازم برای نجات افراد در حوادث احتمالی وجود ندارد با تلاش همه دستگاه های اجرایی دخیل و صدا و سیما برای ترویج عدم شنا در مکان هایی که احتمال غرق شدن وجود دارد، عملیاتی می کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308902

مهمترین اخبار ایران و جهان: