نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 11:26

نباید برای کشاورزان و دامداران مانع ایجاد کنیم

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه نباید این همه مانع برای کشاورزی و دامداری ایجاد کنیم، گفت: کشاورزان با قطعی برق چاه‌ مواجه هستند و پروانه دامداری‌های سنتی تمدید نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: توجه به تولید اهمیت زیادی دارد. کشاورزان از یک طرف با قطعی برق چاه‌های کشاورزی روبرو و از طرف دیگر با جرایم مربوط به سال ۱۴۰۱ به دلیل برداشت‌های انجام شده مواجه هستند.

وی بیان کرد: مشکل دیگر درباره تمدید نشدن پروانه دامداری‌های سنتی است و پروانه کسی که دام سنگین یا سبک دارد، تمدید نمی‌شود. باید همه دامداری‌ها صنعتی شوند و نباید این همه مانع برای کشاورزی و دامداری کشور به وجود آید.

عبدالرضا مصری در پاسخ به این نماینده، گفت: بر اساس اصل ۴۳ قانون اساسی تأمین خوراک مقدم بر تولید است و ما باید خوراک مردم را تأمین کنیم. اینکه بخواهیم تا ۳ سال آینده در یک کالا خودکفا شویم، نباید سفره مردم را خالی نگه داریم. ما برای واردات مجوز صادر نمی‌کنیم و فقط تسهیل می‌کنیم تا کالا گران‌تر به دست مردم نرسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310102

مهمترین اخبار ایران و جهان: