نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 08:34

طرح قرآنی «ذکر خیر» در استان مرکزی اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای طرح قرآنی «ذکر خیر» در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام جواد فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: طرح قرآنی«ذکر خیر» که سال گذشته با استقبال خوب اساتید و فعالان قرآنی به مرحله اجرا در آمد؛ امسال نیز اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح اجرای کرسی تلاوت مجلسی و بیان تفسیر آیات در بیش از ۱۰ مسجد در سطح اراک و شازند در فاز اول و  جزخوانی آیات کریمه با بیش از ۶۵۰ جایگاه تلاوت و بیان تفسیر سوره مبارکه محمد در مرحله دوم اجرایی شد با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: مرحله سوم این طرح سال جاری با هدف ارتقای سطح بیان مفاهیم، فرهنگ استماع آیات و تلاوت معنا محور اجرایی خواهد شد.

فراهانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی به منظور اجرای این طرح انجام و به زودی عملیاتی می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ قران و انس و الفت جامعه با آیات نورانی قرآن کریم از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

به گفته وی محافل تدبر و تلاوت قرآن تحت عنوان «ذکر خیر» سال گذشته در مساجد شهرستان اراک، خانه های قرآنی و برخی خوابگاه های دانشجویی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری تمام سعی و تلاش ما بر این است که این طرح را در تمام شهرستان‌هایی که دارای ظرفیت قاریان و بیان‌کنندگان تفسیر هستند، برگزار کنیم که برنامه ریزی آن در حال انجام است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359546

مهمترین اخبار ایران و جهان: