نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:18

بیرانوند غفلت کند جایش را می‌گیرند/ پشیمانم در تیم‌های پایه بودم

مربی دروازه‌بانی فوتبال ایران با بیان اینکه از فدراسیون فوتبال دلخوری دارد، گفت: رفتن علیرضا بیرانوند به هر تیم دیگری برایش حاشیه ساز بود و تمرکزش را به هم می‌ریخت.

به گزارش خبرنگار مهر، نقل و انتقالات تابستانی فوتبال کشور در حالی ادامه دارد که بدون شک جابجایی دروازه‌بان‌ها بیشترین آمار را در بین باشگاه‌های لیگ برتری تا کنون داشته است. با وجود اینکه علیرضا بیرانوند با رفتارهای لحظه‌ای اش حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد اما جدایی محمدرضا اخباری از تراکتور و بازگشت حسین پورحمیدی به این تیم یکی از اتفاقات مهم بود. پیام نیازمند هم قرارداد قرضی اش را با سپاهان قطعی کرد. رشید مظاهری نیز از پیکان به نساجی رفت تا علیرضا حقیقی از جمع شاگردان مهدی رحمتی جدا شود.

جابجایی دروازه بان های اسم و رسم دار در حالی ادامه داشت که ادیب زارعی دروازه‌بان تیم فوتبال جوانان ایران نیز به تراکتور پیوست و محمد خلیفه، دروازه بان ذخیره زیر ۲۰ ساله‌های فوتبال ایران به آلومینیوم اراک رفت.

مهدی حیدری مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال جوانان ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تجربه حضور ۲۱ ساله‌اش در رده‌های مختلف ملی برای پرورش بازیکن درباره پیشرفت سطح دروازه بانی نیز صحبت کرد.

مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال جوانان ایران درباره عملکرد دروازه بان ها در فصل گذشته گفت: دروازه بانی در فوتبال ایران کاملاً پیشرفت کرده است. عملکرد تحسین برانگیز آنها باعث شد تا نشان دهیم همچنان می‌توانیم دروازه‌بان‌های خوبی برای رده بزرگسالان ملی داشته باشیم. خودم هم شخصاً خوشحالم توانستم کمک اندکی برای رشد بعضی از استعدادها داشته باشم.

حیدری افزود: خوشحالم بازیکنانی همچون ادیب زارعی و محمد خلیفه را هدایت کردم تا حالا وارد تیم‌های بزرگ لیگ برتری شوند. امیدوارم آنها هم قدر فرصتی که کسب کرده‌اند را بیشتر بدانند. هر حاشیه‌ای برای آنها می‌تواند نابخشودنی باشد. خوشحالم آنها وارد چرخه گلرهای سطح اول فوتبال شدند.

بیرانوند غفلت کند جایش را می‌گیرند/ پشیمانم در تیم‌های پایه بودم

او در پاسخ به اینکه کدام دروازه‌بان بهترین عملکرد را در فصل گذشته داشت؟ تاکید کرد: در مجموع فکر می‌کنم عملکرد دروازه‌بان‌ها در سال گذشته خوب بوده است. قطعاً پورحمیدی در آلومینیوم اراک را می‌توان پدیده دانست. او خیلی خوب در لیگ برتر خودش را نشان داد و توانست خودش را به تیم ملی ایران هم تحمیل کند. حالا با رفتن به تراکتور باید توقعات را برآورده کند چون دیگر همه از او به چشم دروازه‌بان تیم ملی انتظار دارند.

حیدری درباره رفتارهای علیرضا بیرانوند به عنوان دروازه بان اول تیم ملی ایران در نقل و انتقالات تابستانی تصریح کرد: ابتدا باید فاصله فنی بیرانوند را بگویم. شک نکنید هرچقدر دروازه‌بان تجربه بیشتری پیدا کند تفاوت بین او و سایرین افزایش می‌یابد. سرمربی تیم ملی نیز دنبال همین موضوع است تا از دروازه بان کم ریسک تر استفاده کند. بیرانوند باید حواسش را جمع کند چون دروازه‌بانان جوان سایه به سایه او پیش می‌روند. کوچک‌ترین غفلت او باعث می‌شود خیلی راحت کنار گذاشته شود.

او افزود: همیشه تصمیم نهایی با بازیکن حرفه ای است. به هر حال بیرانوند محبوبیت خودش را از پرسپولیس دارد. رفتن او به هر تیم دیگری برایش حاشیه ساز بود و تمرکزش را به هم می‌ریخت. بیرانوند نباید به چنین حاشیه‌هایی هم دامن می‌زد.

مربی دروازه‌بان های تیم فوتبال جوانان ایران در جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا در خصوص تأثیر عدم صعود این تیم به رقابت‌های جام جهانی گفت: یکی از بزرگترین حسرت‌هایم همین بود. گاهی اوقات یک نفر یک اشتباه مرتکب می‌شود ولی برای این تیم اشتباه یک نفر نبود بلکه یک مجموعه دچار مشکلات بود که یکی از آنها هم کادر فنی بود تا این تیم به جام جهانی نرود.

حیدری پس از حضور ۲۱ ساله‌اش در تیم‌های پایه نسبت به وضعیت فعلی اش ابراز نارضایتی کرد و گفت: من ۲۱ سال در تیم‌های رده‌های مختلف ملی حضور داشتم اما اکنون دوستان تصمیم گرفتند که فعلاً نباشم. بیشتر از فدراسیون فوتبال از خودم دلخور هستم. اگر روزی قرار باشد شغلی را انتخاب کنم هرگز سراغ پرورش دروازه‌بان برای آینده فوتبال ایران نمی‌روم. سید مهدی رحمتی، وحید طالب لو، سوشا مکانی، علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی و محمدرضا اخباری و پورحمیدی ها جزوی از بازیکنانی بودند که سعی کردم به آنها کمک کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340446

مهمترین اخبار ایران و جهان: