نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 12:39

کشاورزان با رعایت الگوی کشت از تخفیف ۵٠ درصدی برخوردار می‌شوند

همدان- رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هر کشاورزی که سیاست‌های جهادکشاورزی را مبنی بر رعایت الگوی کشت را دنبال می‌کند مشمول تخفیف ۵٠ درصدی آب بها و نرخ تعرفه پرداخت قبوض برق می‌شود.

رضا بهراملو ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رعایت الگوی مصرف اظهار کرد: در بحث رعایت الگوی کشت، کشاورزانی که در رعایت الگوی کشت پیشگام‌اند و به نوعی هر کشاورزی که سیاست‌های حوزه کشاورزی را دنبال می‌کند در وهله نخست ملزم به پرداخت ۵٠ درصدی آب بها و تعرفه برق مصرفی خواهند شد.

وی افزود: از حمایت‌های دیگر سازمان جهاد کشاورزی، نظیر طرح تغییر کاربری‌ها و ارائه تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای کشاورزانی که در رعایت الگوی کشت پیشگام‌اند بوده که این حمایت‌ها جهت متضرر نشدن کشاورزان انجام می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه حمایت‌هایی که از کشاورزان به عمل می‌آید به منظور متضرر نشدن کشاورزان است، گفت: به عنوان مثال زمانی که کشاورزی الگوی کشت را رعایت می‌کند و به فرض در زمین زراعی خود ۲٠ درصد کمتر محصول سیب‌زمینی کشت می‌کند و در عوض محصولی را که نیاز آبی کمتری دارد کشت می‌شود.

وی افزود: طبیعتاً ممکن است با ۲٠ درصد کاهشی که کشاورز در رابطه با کشت سیب زمینی انجام می‌دهد متحمل ضرر و زیان شود و از آنجا که سازمان جهاد کشاورزی به صورت دستوری کار نمی‌کند در همین راستا اختلاف درآمدی که برای کشاورز پیش آمده پرداخت می‌شود تا ضرر و زیان حاصله جبران شود.

وی عنوان کرد: با محاسبات کلی انجام گرفته قرار بر این است که هر یک هکتاری که کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر کم می‌کنند و با محصولات کم آب بر تعویض می‌شود ضرر و زیان حاصله از اختلاف درآمدی به کشاورزان پرداخت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340302

مهمترین اخبار ایران و جهان: