نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:25

شرایط رفت و آمد دریایی در خلیج فارس مساعد است

بندرعباس - هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: شرایط رفت و آمدهای دریایی امروز (دوشنبه) در غالب مناطق دریایی استان هرمزگان و خلیج فارس مساعد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روز دوشنبه در سواحل دریای عمان افزایش سرعت باد جنوب شرقی (باد کوش) و در ارتفاعات استان هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است.

دریای عمان و شرق تنگه هرمز به ویژه در ساعت‌های صبح تا ظهر با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی (در محدوده ۳۰ کیلومتر بر ساعت) متلاطم خواهد بود از این رو توصیه می‌شود شناورهای سبک از رفت و آمد دریایی در منطقه جاسک خودداری کنند.

آسمان استان هرمزگان صاف تا کمی ابری هوا همراه با غبار محلی و در ساعت‌های بعدازظهر در ارتفاعات استان به ویژه منطقه بشاگرد با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و گاهی افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی از آمد و شد در حاشیه رودخانه‌ها در منطقه بشاگرد خودداری شود. از لحاظ دمایی از روز سه شنبه (۳۰ خرداد) تا روزهای پایانی هفته جاری به تدریج در غالب نقاط به ویژه مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش ۲ تا چهار درجه‌ای خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1294846

مهمترین اخبار ایران و جهان: