نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 17:31

زمین بیمارستان جدید تایباد نیازمند تعامل منابع طبیعی است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت بیمارستان جدید تایباد نیازمند تعامل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در اختصاص زمین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، امیرپرویز توسلی در حاشیه مراسم کلنگ زنی طرح توسعه مرکز خدمات جامع سلامت شهر مشهدریزه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ضرورت ساخت بیمارستان جدید تایباد مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته و نیازمند تعامل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در اختصاص زمین است. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: البته یک قطعه زمین مناسب در حوالی بیمارستان فعلی درنظر گرفته شده که منابع طبیعی و آبخیزداری بر آن به علت تاغزار بودن ایراد وارد کرده است. 

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان جدید تایباد، حق مردم مرزنشین این منطقه است و مسئولین امر باید درصدد تسریع در مالکیت زمین آن برآیند. 

توسلی بیان کرد: رشد جمعیتی و تولد بالا در شهرستان تایباد و نیز تردد اتباع کشور افغانستان این ضرورت را ایجاد می کند که بیمارستان جدیدی ساخته شود و همچنین اسناد و مدارک آن هم جهت تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در کنار پیگیری ساخت بیمارستان جدید تایباد، بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) این شهرستان توسعه می یابد؛ به طوری که بخش جدید ۱۲ تخته دیالیز آن درحال ساخت است و نیز ۱۰۰ متر مربع به فضای اورژانس بیمارستان افزوده خواهد شد. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در‌ حوزه مشارکت نیکوکاران و کمک های خیرین در سطح کشور موفق عمل کرده است و تعداد زیادی از بیمارستان ها، بخش های درمانی، درمانگاه و مراکز بهداشت با کمک خیرین ساخته شده است. 

گفتنی است که طرح توسعه مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهر مشهدریزه، مرکز بخش میانولایت تایباد، با کمک ۶ میلیارد تومانی و اهدای ۶۰۰ متر مربع زمین توسط خیر و نیکوکار عبدالستار خواجه کریمی کلنگ زنی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322546