نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 00:04

مرز سومار باید از سوی کشور عراق به رسمیت شناخته شود

کرمانشاه- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مرز سومار باید از سوی کشور عراق به رسمیت شناخته شود.

وحید محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری مشکلات مرز سومار و اقدامات لازم برای رفع آن، اظهار کرد: رسمی نبود مرز سومار از طرف کشور مقابل و همچنین عدم پذیرش بازارچه مرزی سومار اصلی ترین معضل و چالش‌های این مرز بوده که همین امر تا حدودی سبب شده تاکنون تلاش‌های انجام شده در حوزه صادرات و تجارت این مرز ثمر بخش واقع نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه رونق تجارت و افزایش مبادلات تجاری استان کرمانشاه از مهم‌ترین برنامه‌های این استان است تجهیز و تکمیل مرز سومار امری الزامی است که باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مکلف به تکمیل و تجهیز زیر ساخت‌های مورد نیاز در مرز سومار بوده و پیگیری و رسیدگی‌های لازم در این جهت از سوی مسئولان اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدی به مهمترین مشکلات موجود در مرز سومار، گفت: امور تجار و بازرگانان مرز سومار، نبود مدیریت واحد در مرز، عدم هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت با گمرک، نبودن نمایندگان دیگر دستگاه‌ها مرتبط در حوزه تجارت در این مرز، طولانی بودن زمان دیپ زنی کامیون‌ها، کمبود امکانات رفاهی و محدود بودن ملاقات‌های مرزی بین تجار و بازرگانان ۲ طرف از مهمترین مشکلات خود در این مرز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328290

مهمترین اخبار ایران و جهان: