نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 17:08

لزوم گسیل امکانات مرکز کشور به مناطق سیل زده شمال اردبیل

بیله سوار - امام جمعه بیله سوار گفت: مسئولین مناطق سیل زده اردبیل را در وضعیت بحرانی اعلام کنند تا باعث گسیل امکانات از مرکز کشور به روستاهای محروم و عشایری مرزی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با قدردانی از حضور به موقع وزیر کشور، استاندار، مدیران کل، سپاه، بسیج، هلال احمر و مسئولین استانی و شهرستانی در مناطق سیل زده این منطقه مشکلات و آسیب‌های حاصل از سیل اخیر را بسیار سخت و عمیق دانست و از مسئولین امر خواست با توجه به ویرانی‌های به جا مانده از سیل، این منطقه را به عنوان وضعیت بحرانی اعلام کنند تا باعث گسیل شدن امکانات از مرکز کشور به این روستاهای محروم و عشایری مرزی باشیم.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی مناطق سیل زده این منطقه خاطرنشان کرد: سیل اخیر بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه از جمله خط لوله‌های انتقال آب شرب روستایی را از بین برده و چندین روستا را به کلی تخریب کرده است و نیاز هست تا مسئولین در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکلات خانوارهای آسیب دیده و کمک‌های معیشتی به آنان اقدام عاجل و اساسی به عمل آورند.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه با اشاره به تخریب پل انجیرلو تصریح کرد: مسئولین استانی و شهرستانی باید نسبت به احیا و مرمت راه مواصلاتی از جمله جاده آغداش اقدام جدی کنند تا در اوج فصل کاری منطقه (فصل تابستان) دچار ضرر و زیان مادی و معنوی به اهالی این منطقه محروم مرزی نشویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایشان و تبریک هفته قوه قضائیه، از تلاش‌های مجاهدانه کارکنان دستگاه قضا کشور به ویژه رئیس، قضات، پرسنل شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان بیله سوار قدردانی کرده؛ قوه قضائیه را یکی از ارکان مهم، اساسی و مقدس نظام و انقلاب دانسته که تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای با قدرت بازدارندگی، امیدِ ناامیدان و پناهِ بی پناهان است.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و ستاد مبارزه با مواد مخدر قدردانی و تشکر کرد.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به حمله نیروهای امنیتی آلبانی به مقر گروهک تروریستی منافقین در این کشور و دستگیری جمع کثیری از این گروهک ضد انقلاب، این عمل را مصداق واقعی پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و شکست مفتضحانه برای دشمنان جمهوری اسلامی دانست. که این کار برای جهانیان ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران همیشه بر محور حق و حقانیت بوده و هست.

حجت الاسلام عزیزی به اقدام غیرعقلانی، غیرمنطقی و غیر انقلابی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر انقلابی و جهادی کشور"سردار وحیدی" اشاره کرد و این اقدام را مصداق عینی دخالت نمایندگان در قوه مجریه دانست و افزود: ای کاش نمایندگان محترم در موضوعات و مشکلات متعدد مردم حوزه استحفاضیه خود اینگونه سریع و گسترده ورود پیدا می‌کردند.

خطیب جمعه بیله سوار در پایان با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید قربان، روز عرفه و عید قربان را عید تقرب بندگان به معبود یکتا دانسته، خواستار توجه ویژه به این عید بزرگ الهی و احیای شعائر آن شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303946

مهمترین اخبار ایران و جهان: