نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 10:07

اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از روستاهای بهشهر

فرماندار بهشهر از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: با مشارکت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در کسوت گروه‌های جهادی نسبت به شناسایی و حمایت خانوارهای دارای همسر معتاد در حال درمان بیش از ۲۰۰ خانوار اقدام شده است.

علی اصغر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر با اشاره به بزرگداشت هفته مبارزه با موادمخدر و برنامه‌های این هفته اظهار کرد: سمن‌ها و ظرفیت مردمی مهمترین فرصت برای مبارزه با موادمخدر هستند و دولت بدون استفاده از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در امر مبارزه با موادمخدر موفق نخواهد بود.

وی افزود: سمن‌های مردمی از مهم‌ترین فرصت‌های هستند که می‌توانند در مسئله مواد مخدر به جامعه کمک کنند و از ورود سمن‌های مردمی به عرضه موادمخدر استقبال می‌کنیم.

فرماندار بهشهر یادآور شد: مرکز ترک اعتیاد و زندان‌ها، ارتباط تنگاتنگی با مجموعه فنی‌وحرفه‌ای دارند و افراد حاضر در این مرکز پس از دوره بازپروری با توجه به حرف‌های که آموختند به افراد مفید در جامعه تبدیل خواهند شد.

به گفته میرزایی، در این راستا در سال ۱۴۰۱برای ۴۵۳ نفر از مرد و زن افراد بهبودیافته و زندانیان و خانواده آنها و همچنین هزار و ۷۷۳ نفر از اقشار دیگر کلاس آموزشی برگزار شد.

وی اظهار کرد: برنامه‌ای ابلاغیه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهشهر ۳۶ برنامه محوری  در سالروز مبارزه مبارزه با موادمخدر در دستور کار دارد و بر این اعتقادیم هر کجا که مردم به صحنه‌ها و چالش ورود کردند، توانستد این مساله را مدیریت کنند.

فرماندار بهشهر بهشهر با بیان اینکه امیدواریم در مسئله مواد مخدر مردم با اشرافی به مسئله دارند، وارد صحنه شوند و به کمک نیروی نظامی و انتظامی بشتابند تا معضل فاجعه برانگیز اجتماعی را کنترل و نسل جوان و نوجوان سالم تر از گذشته داشته  و از توانمندی‌های نیروهای فعال و سازنده بهره مند شویم.

میرزایی گفت: مهمترین هدف در شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی و آموزش به آحاد جامعه یعنی همان پیشگیری اولیه از اعتیاد با تدوین برنامه عملیاتی در شهرستان در سطح اماکن آموزشی محیط‌های کارگری و صنعتی و ادارات و محیط های روستایی و شهری با برگزاری کلاس های آموزشی برای جامعه هدف است.

وی افزود: با کمک شوراهاو دهیاران در نظر داریم یاریگران زندگی را در سطح روستاها فعال کنیم و در مرحله اول ۳۰ درصد از روستاها باید به این طرح برسند.

وی یادآور شد: با مشارکت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در کسوت گروه‌های جهادی نسبت به شناسایی و حمایت خانوارهای دارای همسر معتاد در حال درمان بیش از ۲۰۰ خانوار اقدام شده است.

فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: در حوزه بازتوانی و اشتغال بهبودیافتگان هم با هدف جامعه‌پذیری و کمک به خودکفایی افراد دارای سوء مصرف مواد مخدر بالغ و ۷۰ میلیارد ریال به تعداد ۸۰ نفر از محل تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: با هدف پایداری اشتغال بهبود یافتگان برای پایداری اشتغال، ۵ میلیارد ریال حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی افراد بهبود یافته به تعداد ۱۳۰ نفر مساعدت شد و در راستای کمک به تامین مسکن با پیگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان بهشهر و با همکاری بنیاد مسکن و بهزیستی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مساعدت شده است.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303446

مهمترین اخبار ایران و جهان: