نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 23:02

دمای نصرت آباد بعد از هفت سال رکورد زد

زاهدان- رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از رکورد زنی دما در نصرت آباد خبر داد.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: طی امروز جولان گرما در سیستان وبلوچستان رکورد دیگری برجای گذاشت و دمای هوا نصرت آباد بعد از هفت سال شکسته شد و به ۴۶ درجه رسید.

وی اضافه کرد: عصر امروز، اول تیرماه، بیشینه دمای شهر نصرت آباد به ۴۶ درجه سلسیوس رسید که در هفت سال اخیر این دما بی‌سابقه بوده و بیشترین دمای ثبت شده مربوط به تیر ۱۳۹۵ بوده است.

وی بیان کرد: طی این روز، شهرستان دلگان و هیرمند با ثبت دمای ۴۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان بودن و شهر زابل نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۸ درجه سلسیوس رسید که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته سه درجه خنک‌تر شده و همچنین دمای زاهدان در گرم‌ترین ساعات به ۴۲ درجه سلسیوس رسید.

ملاشاهی افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۸۶ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز اول تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی در ادامه گفت: در شمال استان تا پایان هفته آینده وزش باد شدید و گرد و خاک گاهی طوفان گردوخاک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت و طی این مدت، در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی در نیمه شمالی استان گرمای هوا تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

ملاشاهی توصیه کرد: عدم ترددهای غیر ضروری در زمان غبار آلود شدن هوا و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و همچنین محافظت از گلخانه‌ها و در زمان توفان از کار در ارتفاعات جدا خودداری کرده و با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعد ظهر خودداری شود و تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت در اولویت باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302990

مهمترین اخبار ایران و جهان: