نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 09:11

آموزش بیش از ۶۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی در زمینه سلامت بلوغ

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آموزش بیش از ۶۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی در زمینه سلامت بلوغ طی سال تحصیلی گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شکیبا اظهار کرد: نوجوانی یکی از چالش انگیزترین، تنش زاترین، جذاب ترین و در عین حال مشکل سازترین دوران زندگی هم برای نوجوانان، والدین، معلمان و متخصصان سلامت جامعه است.

وی افزود: نوجوانان امروز بر خلاف کودکان دیروز با مجموعه‌ای از خطرهای سلامتی جدید روبرو هستند که این ضرورت و فوریت درک سلامت این گروه سنی را خاطرنشان می‌سازد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: نوجوانان در دوران بلوغ تغییرات جسمانی، روانی و اجتماعی را تجربه می‌کنند که نداشتن اطلاعات کافی، مهارت‌ها و آمادگی‌های لازم برای گذر از این بحران، آنها را آسیب پذیر می‌کند و به منظور ارتقا آگاهی دانش آموزان برای گذر از بحران نوجوانی آموزش بهداشت دوران بلوغ از اهمیت ویژه برخوردار است.

شکیبا بیان کرد: در همین راستا و با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان و با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به بیش از ۲۲ هزار دانش آموز دختر پایه هفتم و پسر پایه دهم و بیش از ۳۶ هزار نفر دانش آموز در سایر پایه‌ها آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت دوران بلوغ، نوجوانانی که نیاز به خدمات مشاوره‌ای داشته اند (مانند بلوغ دیررس و زودرس) به مراکز جامع خدمات سلامت برای انجام مشاوره‌های لازم (پزشکی، روانشناسی و تغذیه‌ای) ارجاع داده شده اند.

شکیبا گفت: آگاه سازی والدین نوجوانان نیز از اهداف برنامه است که در این راستا نیز به بیش از ۱۵ هزار نفر از والدین دانش آموزان آموزش‌های لازم داده شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320746

مهمترین اخبار ایران و جهان: