معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: روح حاکم بر برنامه های آموزشی و فرهنگی گفتمان سازی دینی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز است.
به گزارش خبرگزاری فارس در سنندج،نظام مرادی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در نشست کارگروه اقامه نماز استان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح شیوه نامه ابلاغی، اهداف و برنامه های آموزشی و فرهنگی پیش بینی شده پرداخت و خواستار مشارکت همه حوزه های مرتبط در اجرای برنامه ها شد.
وی روح حاکم بر برنامه های آموزشی و فرهنگی را گفتمان سازی دینی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز عنوان کرد و با بیان اینکه مخاطبان این برنامه ها، دانش آموزان، معلمان، مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان هستند، خواستار اطلاع رسانی موضوع در سطح واحد های اداری و آموزشی استان شد.
وی در ادامه به تشریح 6 برنامه آموزشی پیش بینی شده در این شیوه نامه پرداخت و برگزاری دوره آموزشی 16 ساعته مدیریت ترویج فرهنگ نماز در مدارس با 7 سرفصل ویژه مرکز استان و شهرستانهای تابعه را اولین برنامه آموزشی عنوان کرد و با بیان اینکه شیوه حضوری و غیر حضوری برای اجرای این برنامه با اولویت حضوری در نظر گرفته شده است.
وی آگاهی بخشی به مدیران، مهارت افزایی مدیران در دعوت کادر مدرسه و دانش آموزان به نماز و ارتقاء سطح کمی و کیفی اقامه نماز را از اهداف این برنامه بر شمرد و گفت: مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه جزو مخاطبان این برنامه هستند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان دوره 14 ساعته توانمندسازی و مهارت افزایی معلمان پایه سوم دختران در 5 سر فصل آموزشی را دومین برنامه آموزشی عنوان کرد و افزود:شیوه حضوری و غیر حضوری با اولویت حضوری برای اجرای آن پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: آمادگی بیشتر علمی و عملی معلمان ، الکو سازی جشن تکلیف در مدارس ، تحلیل، پردازش و تعمیم الگوهای موفق جشن تکلیف در مدارس را از اهداف این برنامه آموزشی است.
وی در ادامه با بیان اینکه دوره 14 ساعته توانمندسازی و مهارت افزایی در 5 سر فصل سومین برنامه آموزشی است که به روش حضوری و غیر حضوری با اولویت حضوری اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: آمادگی بیشتر علمی و عملی معلمان، الگو سازی جشن تکلیف درمدارس، تحلیل، پردازش و تعمیم الگوهای موفق جشن تکلیف در مدارس از اهداف این برنامه آموزشی است.
مرادی در ادامه سخنان خود، کارگاه 8 ساعته آموزشی فرهنگ سازی نماز در خانواده در 4 سر فصل ویژه مدرسین آموزش خانواده را چهارمین برنامه آموزشی ابلاغی بر شمرد و گفت: ارتقاء دانش و بینش مدرسان خانواده نسبت به معارف نماز، ارتقاء مهارت عملی مدرسان خانواده و ترویج فرهنگ نماز در بین خانواده ها از اهداف این کارگاه آموزشی است.
وی گفت: دوره 8 ساعته امامان جماعت مدارس ویژه امامان جماعت روحانی و غیر روحانی مدارس ( خواهر و برادر ) در 8 سرفصل پنجمین برنامه آموزشی است که مهارت افزایی در شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز و توانمند سازی در پاسخ به پرسش ها و شبهات روز در باره نماز از اهداف این دوره است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان کردستان خاطرنشان کرد: دوره آموزشی 8 ساعته نیک ( نماز یاوران کودک )در 6 سرفصل، ویژه مدیران و مربیان مهد های کودک وابسته به آموزش و پرورش در راستای ایجاد زمینه مناسب برای توسعه نماز، ارتقاء دانش و بینش مدیران و مهارت افزایی مربیان پیش دبستانی در زمینه انتقال صحیح مفاهیم نماز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: گفتمان مهارت افزایی شیوه های دعوت فرزندان به نماز ( فرهنگ سازی نماز در خانواده ) ویژه والدین دانش آموزان، گفتمان دانش آموزی نماز، آشنایی با معارف نماز ویژه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم ، مسابقه سراسری کتابخوانی نماز ویژه همه اقشار و گروه سنی 15 سال و بالاتر، مسابقه کتابخوانی دانش آموزی نماز ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم، نهضت تولید و نشر محتوای نماز در فضای مجازی ویژه کلیه اقشار جامعه و در نهایت گفتمان شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز ویژه امامان جماعت مساجد، مسئولین کانونهای فرهنگی هنری مساجد، مسئولین طرح شهید بهنام محمدی پایگاه های بسیج محلات و مسئولین هیئت های اندیشه ورز مدارس 6 برنامه فرهنگی پیش بینی شده است.
اکبرعظیمی رئیس ستاد اقامه نماز کردستان نیز در این نشست از آموزش و پرورش استان به جهت برگزاری این نشست و تشریح و تبیین و مشارکت در اجرای برنامه ها تشکر و بر اجرایی شده برنامه های آموزشی و فرهنگی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در اجرای برنامه های اقامه نماز اقدامات زیادی انجام داده است، اظهار داشت : شیوه نامه ابلاغی نیز یکی از برنامه های مشترک ستاد اقامه نماز با آموزش و پرورش است.
عظیمی با اشاره به گستردگی و تنوع مخاطبان آموزش و پرورش، تصریح کرد: اقداماتی که انجام می شود اثرات فراوانی دارد و باید از ظرفیت آموزش و پرورش در اجرای برنامه ها بهره گرفت و با توجه به محدویت زمانی، انتظار می رود بر اساس تعهدات پیش بینی شده، حوزه های مرتبط در اجرای برنامه ها همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/2330/71
شناسه خبر: 29946