نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 10:25

پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه های پیشیابی هواشناسی وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک در استان پیش بینی می شود و احتمال خسارت در مرز شرقی و نقاطی از شمال طبس و منطقه سه قلعه سرایان وجود دارد.

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارکرد: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شاهد وزش باد شدید و همراه با گرد‌و‌خاک در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مرز شرقی و نقاطی از شمال طبس و منطقه سه قلعه سرایان گرد‌و‌خاک لحظه‌ای می‌تواند منجر به خسارت شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به این که طی ٢۴ ساعت گذشته با تقویت و گسترش بادهای ١٢٠ روزه شاهد وزش باد شدید، گرد‌و‌خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان بوده‌ایم، یادآور شد: در این مدت دید افقی در حاجی آباد زیرکوه به هزار متر، بیرجند ۳ هزار و ۵۰۰ متر، قاین ۵ هزار متر و در طبس به ۶ کیلومتر رسیده است. 

نخعی بیان داشت: وزش باد در برخی از نقاط استان شدید گزارش شده به طوری که در ٢۴ ساعت گذشته بیشینه وزش باد در علی‌آباد زارعین به‌صورت لحظه‌ای به ٧٩ کیلومتر در ساعت، بندان به ٧٢ کیلومتر در ساعت، بیرجند به ۶١ کیلومتر در ساعت، زهان به ۵۴ کیلومتر در ساعت و در سرایان به ۵٠ کیلومتر در ساعت رسید. 

وی در مورد وضعیت دمای هوای استان گفت: تداوم هوای گرم در منطقه مورد انتظار بوده اما برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از شدت گرمای هوا تا حدی کاسته خواهد شد و هوا خنک‌تر می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ١٨ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با بیشینه دمای ۴٩ درجه گرم‌ترین نقطه استان بود به طوری که به طور مشترک با ایستگاه درگان سیستان و بلوچستان با بیشینه دمای ۴٩ درجه بعد از شهداد گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بود.

نخعی خاطرنشان کرد: تغییرات دمای هوا در مرکز استان طی ٢۴ ساعت گذشته بین ٢۵ و ۴٠ درجه سلسیوس ثبت شد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305046

مهمترین اخبار ایران و جهان: