نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:10

دنیا به تاسی از ایران در حال دلارزدایی از تجارت و اقتصاد خود است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: کشورهای مختلف دنیا به به تاسی از جمهوری اسلامی در حال دلارزدایی از اقتصاد خود و جایگزینی ارزهای دیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام گفت: اکنون بیشتر کشورهای مختلف دنیا به تاسی از جمهوری اسلامی در حال دلارزدایی از اقتصاد خود و جایگزینی ارزهای دیگر هستند که این عامل باعث شده روز به روز قدرت ایالات متحده در اقتصاد جهانی کاهش یابد.

وی افزود: امید و نگاه خوشبینانه به آینده توصیه موکد مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بوده و اگر با این کلید به رویارویی با معضلات پیش رو برویم، تمامی قفل ها باز شدنی و کسب موفقیت تضمینی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: دنیای امروز جنگ اراده هاست و هر کشوری که در این عرصه از مولفه های قدرت خود که همانا استقامت ، پشتکار و اتکا به نیرو و توان داخلی است، به بهترین شکل ممکن استفاده کند، موفق تر خواهد بود و مهمترین عامل در جنگ اراده ها داشتن امید به آینده و ایمان به پیروزی است که می طلبد اقشار مختلف مردم و مسوولان با این روحیه به مقابله با مشکلات بروند.

وی ادامه داد: شرایط کشور امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست و با وجود جوانان ارزشی و معتقد به آرمان های انقلاب شاهد پیشرفت های گوناگون در عرصه های مختلف هستیم و سیاست و دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف باعث شده دیوار بلند تحریم های آمریکایی ها ترک برداشته و در حال ریزش باشد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار رشد صادرات غیرنفتی، ارتقاء قدرت بازدارندگی که در فراتر از مرزها نقش آفرین است را از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و ادامه داد: انعقاد قراردادهای کوتاه و بلندمدت با کشورهای همسایه و جهان علیرغم میل آمریکایی ها و اروپایی ها بویژه در زمینه اقتصادی نویدبخش گره‌گشایی از مشکلات کشور و شکست پروژه تحریم علیه ملت ایران است.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: تلاش کشورهای مختلف برای برقراری ارتباط با ایران اسلامی نشان دهنده شکست پروژه انزوای بین المللی ایران و تحریم ها است و حاصل سفر ریاست جمهوری به آمریکای لاتین دستاوردهای امیدبخش و تحریم شکنی را به دنبال داشت و نمایش توانمندی جمهوری اسلامی در حیاط خلوت آمریکایی ها بود.

 وی دیپلماسی فعال ایران اسلامی را دستاورد مقاومت ملت ایران در طول ۴۴ سال گذشته در برابر زیاده‌خواهی های دنیای استکبار دانست و گفت: با حضور کشور ایران در سازمان های شانگهای و بریکس دون شک در آینده نزدیک شاهد تاثیرگذاری این حضور در عرصه های مختلف کشور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار ادامه داد: امروز به برکت مقاومت ملت ایران آمریکابی ها حاضر شده اند بخشی از سرمایه های بلوکه شده کشورمان را آزاد کنند و این گواه این موضوع است که دشمن قدم به قدم در حال عقب نشینی از سیاست های خود در قبال ملت ایران است.

وی تاکید کرد: دشمنان با در اختیار داشتن رسانه های متعدد در تلاشند بذر ناامیدی را در جامعه و بویژه میان نسل جوان بکارند  اما با درایت و بصیرت مردمی موفق به حقق خواسته های شوم خود نشده اند و امروز برترین جهاد برای نسل جدید در شرایط کنونی امیدآفرینی است و مسوولیت این امر مهم بر دوش تمامی دلسوزان نظام سنگینی می کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به سابقه درخشان ملت ایران بویژه در دوران دفاع مقدس گفت: ایرانیان با وجود کمترین امکانات ولی در اختیار داشتن روحیه الهی و اعتقادی به مصاف دشمن رفته و پیروز از این میدان سخت خارج شدند، امروز نیز باید با همین روحیه به جنگ مشکلات ناشی از تحریم ها برویم.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288690

مهمترین اخبار ایران و جهان: