نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:47

حجاب بنیان خانواده را محکم می کند

شهرکرد_امام جمعه موقت شهرکرد گفت: برای تحکیم بنیان خانواده باید یک‌سری احکام و آموزه‌هایی که از سوی اسلام به ما ارائه شده را رعایت کنیم که یکی از مهمترین این احکام، رعایت حجاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: برای تحکیم بنیان خانواده باید یک‌سری احکام و آموزه‌هایی که از سوی دین مبین اسلام به ما ارائه شده است را رعایت کنیم که یکی از مهمترین این احکام، رعایت حجاب است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در ۲ جای قرآن کریم از جمله سوره مبارکه نور و سوره احزاب به پوشش برای بانوان اشاره کرده است گفت: حجاب امر مهمی است که بنیان خانواده‌ها نیز به آن بستگی دارد.

حجت الاسلام فاطمی با اذعان بر اینکه توجه به آموزه‌های اسلام تحکیم بنیان خانواده را به همراه دارد گفت: دین مبین اسلام برای خانواده جایگاه رفیعی قائل است از همین رو برای استحکام بنیان آن آموزه‌های سازنده‌ای دارد که می‌طلبد به درستی آن را اجرا کرد.

وی ادامه داد: اسلام نه تنها بر حجاب اصرار دارد بلکه از هر چیزی که مهیج شهوت و احساسات گناه آلود شود، مؤمنان را برحذر می‌دارد و ما را از آن نهی کرده است.

حجت الاسلام فاطمی ضمن یاد و خاطره شهید چمران و روز بسیج اساتید، بیان داشت: شهید چمران می‌توانست ذخیره‌ای برای نظام و انقلاب باشد، اما دشمن این مرد بزرگ را در همان روزهایی که صلاحیت سیاسی بنی صدر رد شد را از ما گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288746

مهمترین اخبار ایران و جهان: