نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 21:13

برنامه‌ریزی برای اشتغال بیش از۱۱هزار فرزند شهید و ایثارگر خوزستان

اهواز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برای اشتغال ۳۱۰ هزار نفر در استان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر را فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌ دهد.

اصغر رشنودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسئله اشتغال خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آنها اهمیت ویژه‌ای دارد و بسیاری از مدیران بر این باور هستند که حل مسئله اشتغال سخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: در این استان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت وجود دارد که از این تعداد چهار میلیون و ۱۸۷ نفر در سن کار قرار دارند.

وی در ادامه جمعیت سن کار استان خوزستان را شامل ۲ بخش فعال و غیرفعال خواند و ادامه داد: بخش غیرفعال شامل دانش آموزان، زنان خانه دار و دانشجویان است که ۶۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند؛ بخش فعال که خود به ۲ بخش شاغلان و بیکاران تقسیم می‌شود که تعداد آنها یک هزار و ۳۲۰ نفر است؛ شاغلان مطلق حدود ۱۹۰ هزار نفر و شاغلان ناقص حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند که باید برای اشتغال آنها برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: برای اشتغال حدود ۳۱۰ هزار نفر در استان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر را فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌دهد؛ البته برای مسئله اشتغال بسته سیاستی آماده شده و معادل بیکاران استان ظرفیت اشتغال پیدا کرده‌ایم.

رشنودی اظهار کرد: با توجه به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اعلام کرده اگر شرکت‌های خصوصی پای کار بیایند می‌توان برای اشتغال ۵۰۰ نفر اقدام کرد، تیم ویژه‌ای را قرار می‌دهیم و از بازرسان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص تبدیل وضعیت خانواده شهدا و جانبازان گفت: مکاتبه‌ای در این خصوص برای دستگاه‌ها آماده شده است؛ ۴۰ دستگاه در خوزستان وجود دارد که مقرر شده برای ۶۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کنند و حدود ۱۹ هزار نفر از این استخدام‌ها، سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288990

مهمترین اخبار ایران و جهان: