نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 18:05

هم افزایی برای دستیابی به توسعه فرهنگ قرآنی در فارس لازم است

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: هم افزایی و هم فکری دستگاه های متولی می تواند عاملی برای دستیابی به توسعه یافتگی در ترویج فرهنگ قرآن و عترت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام ظهر پنجشنبه در شورای قرآن و عترت استان فارس بیان کرد: فعالیت‌های خوب قرآنی در استان فارس اجرایی شده اما عدم هم افزایی میان دستگاه‌های متولی موجب شده تا این فعالیت‌ها در جامعه به خوبی تبیین نشده باشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ایجاد همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی در جامعه می‌تواند عاملی برای توسعه بخشی و بهبود شرایط ترویج فرهنگ قرآن و عترت باشد.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های کارشناسی شده یکی از اقداماتی است که می‌تواند موجب سرعت بخشی به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شود.

به گفته این مقام مسئول اگر قرار است مسیری که مقام معظم رهبری در جامعه تبیین کرده محقق شود باید در استان‌ها این مسیر با نظر نماینده ولی فقیه در استان پیگیری و هدایت شود.

وی معتقد است: وحدت در فرماندهی می‌تواند عامل برای دستیابی به توسعه و رسیدگی به اهدافی باشد از این رو برای اینکه فعالیت‌ها مورد پذیرش تمامی آحاد جامعه باشد باید از نظرات تمامی کارشناسان جامعه استفاده شود.

آیت الله دژکام متذکر شد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده باید با هم افزایی و هم فکری تمامی ارکان دولتی در استان فارس زمینه دستیابی به اهداف را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در برخی از مکان‌های مذهبی استان نظیر مسجد نصیرالملک می‌توان با برگزاری روزانه کرسی قرائت قرآن کریم زمینه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه را فراهم کرد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ قرآن و عترت در استان فارس باید با احصا مشکلات در این حوزه نسبت به برطرف کردن این موارد را فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287490

مهمترین اخبار ایران و جهان: