نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 15:23

تگرگ و سیلاب در بیله‌سوار باعث آبگرفتگی منازل شد

بیله‌سوار - فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: براثر تندباد و بارش‌های تگرگ در بیله سوار بیش از ۲۰۰ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

صاحبعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اثر بارش تگرگ شیروانی‌های منازل مسکونی در بیله سوار و جعفرآباد آسیب دید و بسیاری از درختان از ریشه در آمد.

وی با اشاره به اینکه تندباد شدید در جعفرآباد سبب آبگرفتگی ۳۰ منزل مسکونی شده است، خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی بیله سوار و عمدتاً مناطق روستایی نیز بیش از ۲۰۰ باب منزل مسکونی خسارت دیده و سقف خانه‌ها دچار آسیب شد.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه همچنین در اثر تگرگ و تندباد ۱۷ روستا در بخش مرکزی بیله سوار با بحران سیلاب مواجه شده اند، افزود: سوراخ شدن ایرانیت سقف‌ها، سقوط شیروانی منازل در برخی از روستاها و آبگرفتگی منازل را بر اثر تندباد شدید شاهد بودیم.

اصغری از وارد آمدن خسارت به روستای انجیرلو براثر بارش‌های روز گذشته بیله سوار خبر داد و بیان کرد: همچنین بر اثر این طوفان ۱۵۰ دستگاه خودرو نیز دچار آسیب‌های عمده از جمله خرد شدن شیشه و بدنه شدند.

وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از شب گذشته قطعی آب و برق برخی از این روستاها برطرف شده و در مناطقی که دسترسی به آب ندارد با تانکرهای بسیج سازندگی، امور عشایری و جهاد سازندگی آبرسانی می‌شوند.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: با برآورد خسارت اولیه به شهرستان بیله سوار از طریق بنیاد مسکن و اداره راهداری پیگیر ساخت، بهسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295790

مهمترین اخبار ایران و جهان: