نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:24

دیپلمات ارمنستان: رهبری سیاسی نظامی جمهوری آذربایجان مانعی در برقراری صلح است

معاون وزارت امور خارجه ارمنستان گفت که اقدامات رهبری سیاسی و نظامی جمهوری آذربایجان مانعی در برقراری صلح پایدار در قفقاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات ارشد ارمنستان روز دوشنبه رهبری جمهوری آذربایجان را مانعی در مسیر برقراری صلح در «قققاز جنوبی» دانست.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» «واهان کوستانیان» معاون وزارت امور خارجه ارمنستان که در پارلمان این کشور حضور داشت به خبرنگاران گفت که اقدامات جمهوری آذربایجان به ایجاد صلح در منطقه قفقاز جنوبی کمک نمی‌کند.

وی گفت: «فعالیت‌های جمهوری آذربایجان و رهبری نظامی و سیاسی آن، به‌ویژه با ایجاد تنش، گلوله باران مواضع مرزی ارمنستان و ایجاد تنش در قره‌باغ کوهستانی به ایجاد صلح و ثبات در قفقاز جنوبی  کمک نمی‌کند.

تنش‌ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر در بحبوحه اتهامات پی‌درپی درباره نقض آتش‌بس مرزی تشدید شده است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است. در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد

وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه از گلوله باران مواضع خود توسط نیروهای جمهوری آذربایجان خبر داد. به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» به نقل از وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای جمهوری آذربایجان بار دیگر یک کارخانه صنعتی ارمنستان که آمریکا نیز در آن سرمایه گذاری کرده است را مورد حمله قرار داد. این کارخانه  در دهکده «یراسخ» قرار دارد.  این کارخانه هفته گذشته نیز مورد حملات نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفت که در آن حمله بنابر ادعای ایروان دو کارگر هندی مجروح  شدند.

این دو کشور همسایه با وجود چند دور مذاکره  و تلاش برخی واسطه‌ها از جمله روسیه هنوز به توافقی پایدار دست نیافته‌اند. 

 پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296146

مهمترین اخبار ایران و جهان: