نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 07:55

پنجره ملی خدمات هوشمند دانشگاه سمنان تکمیل می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه سمنان گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، سامانه‌های اصلی دانشگاه سمنان در اواسط تیرماه به پنجره واحد خدمات دانشگاهی متصل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا نعیمی‌صدیق، مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه سمنان  اظهار کرد: با تلاش تیم نرم‌افزاری دانشگاه در حال راه‌اندازی سیستم امن تأیید هویت یکپارچه sso(single sign on) هستیم تا در نخستین قدم دسترسی سامانه‌های اصلی دانشگاه از طریق یک درگاه واحد فراهم شود.

وی افزود: با این اقدام، کاربران دانشگاه پس از یک‌بار ورود به سیستم sso  مستقل دانشگاه، می‌توانند در دفعات بعد بدون وارد کردن مجدد اطلاعات مربوط به احراز هویت، به خدمات الکترونیکی مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. 

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه سمنان تصریح کرد: در مرحله بعد با توجه به ثبت دانشگاه سمنان در پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی و اتصال به پنجره واحد دولت هوشمند در اواسط تیرماه، کاربران می‌توانند از طریق درگاه واحد دولت نیز تأیید هویت شده و وارد سامانه‌های دانشگاه شوند و علاوه بر آن به خدمات دولت دسترسی آنلاین داشته باشند.

نعیمی‌صدیق با بیان اینکه با این اقدام  کیفیت خدمات الکترونیکی بهبود می‌یابد، خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال هوشمندسازی کلیه فرایندها و خدمات دانشگاه هستیم تا بتوانیم در راستای دولت الکترونیک  و همچنین دانشگاه سبز اقدامات مهمی را به سرانجام برسانیم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291802

مهمترین اخبار ایران و جهان: