نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:34

فارس من| گلایه اهالی داورزن از کمبود مرکز درمانی و پاسخ مسئولان

مردم شهرستان داورزن نسبت به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این شهرستان گلایه دارند و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به مطالبه ساخت بیمارستان در این شهر پاسخ داد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مخاطبان و خبرگزاری فارس در صفحه «فارس من» با ثبت مطلبی با عنوان مطالبه ساخت بیمارستان در‌ شهر داورزن، خواستار پیگیری ساخت بیمارستان شدند.

در این درخواست آمده ست: با توجه به قرارگیری شهرداورزن در جاده بین المللی و نبود بیمارستان و شدت تصادفات در این محدوده خواستار ساخت بیمارستان در این شهر هستیم. از آن جا که نزدیک‌ترین بیمارستان به این منطقه ۷۵ کیلومتر فاصله دارد، اگر اتفاقی رخ دهد ممکن است مجروح به بیمارستان نرسد و یک خانواده را مصیبت زده نماید.

در ادامه این درخواست نوشته شده که چند وقت پیش به علت نبود بیمارستان، یک خانواده عزادار گردید و تعدادی از مخاطبان و اهالی داورزن،خواستار ساخت بیمارستان در مرکز این شهرستان شدند..

احداث بیمارستان با مخالفت وزارت بهداشت مواجه شده است اما...

پس از ثبت این درخواست در «فارس من»، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کرد:با توجه به عدم مجوز وزارت بهداشت مبنی بر ساخت بیمارستان دراین شهر، ساخت مرکز تروما سنتر در کنار مرکز بهداشتی درمانی فعلی در دست پیگیری است.

در پاسخ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آمده است: در سال ۱۳۷۰ و توسط خیرین شهر داورزن، زمینی جهت تاسیس مرکز درمانی با عنوان دارالشفاء و بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) واگذار و ساخت مرکز مذکور نیز در همان زمان آغاز گردید. 

این پروژه با توجه به عدم تامین منابع مالی پیش بینی شده متوقف شده و مجدد در سال ۱۳۹۳ توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با  اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دانشگاه شروع به فعالیت می نماید و در بهمن ماه ۱۳۹۴ با عنوان « مرکز خدمات جامع سلامت شبانه  روزی، با امکانات بستری داورزن» با حضور استاندار وقت خراسان رضوی افتتاح گردید.  

با عنایت به موقعیت جغرافیایی شهر داروزن و ترددد میلیونی مسافران و زائران از این مسیر ، پیگیری اخذ مجوز بیمارستان در شهر داورزن  همواره توسط مسئولین شهرستان و نمایندگان محترم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار داشته است اما با توجه به جمعیت  شهرستان(حدود ۲۰ هزار نفر) و به جهت لزوم رعایت استاندارد جمعیتی جهت احداث بیمارستان،این امر با مخالفت وزارت بهداشت ، درمان  و آموزش پزشکی مواجه بوده است. 

در این راستا در اردیبهشت ماه سال جاری، طی جلسه فرماندار شهر ستان داورزن با رییس دانشگاه مقرر گردید با توجه به شرایط فوق  الذکر، اخذ مجوز  تروما سنت، مرکز خدمات جهت خدمات اورژانس به  مصدومان حوادث در دستور کار مسئولین شهستان داورزن و  دانشگاه علوم پزشکی سبزوار قرار گیرد.

همچنین در بازدید معاون پارلمانی رییس جمهور این موضوع مطرح و وی قول پیگیری مجوز طرح را دادند. با هماهنگی انجام شده با مجمع خیرین سلامت و اعلام آمادگی خیرین جهت تقبل هزینه های ساخت مرکز تروما سنتر، در صورت صدور  مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احداث مرکز فوق آغاز خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292602

مهمترین اخبار ایران و جهان: