نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 16:55

کیفیت و ساعات کاری نانوایان شفت رصد می‌شود

شفت- فرماندار شفت از تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: رصد ساعت کار نانوایی‌ها، زمان پخت نان، قیمت و کیفیت نان و وضعیت بهداشتی با جدیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه فوق العاده کارگروه آرد و نان شهرستان شفت اظهار کرد: پخت نان با کیفیت از مهمترین حقوق شهروندان است که همه باید در راستای احترام به این حق تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه نظارت بر نانوایی‌ها در شهرستان شفت تشدید می‌شود، بیان کرد: با تخلفاتی از قبیل کم فروشی، عرضه نان بی کیفیت، احتکار، تعطیلی بدون هماهنگی با کارگروه آرد و نان و رعایت نکردن مسائل بهداشتی برخورد خواهد شد و برای واحدهای صنفی متخلف حداکثر جریمه قانونی در نظر گفته می‌شود.

نقدی با اشاره به اثرات مثبت هوشمندسازی عرضه نان اضافه کرد: هوشمندسازی توزیع نان جلوی بسیاری از تخلفات و قاچاق در این بخش را گرفت.

فرماندار شفت بر لزوم تشویق نانوایی‌ها و واحدهای خبازی در تولید نان مطلوب تاکید کرد و افزود: باید از دانش و تجارب این واحدها به عنوان الگو در پخت و فرآوری نان شهرستان استفاده شود.

وی از تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها انتقاد کرد و گفت: نانوایانی که واحدهای خود را خودسرانه تعطیل کنند، مشمول برخورد قانونی و سهمیه آرد آن به نانوایی هم جوار همان منطقه انتقال میابد.

نقدی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های کارگروه آرد و نان نظارت بر کیفیت نان در جهت رضایتمندی شهروندان است، اضافه کرد: کیفیت نان برخی از واحدهای نانوایی در حد مطلوب نیست و در این خصوص گلایه‌هایی از طرف شهروندان وجود دارد که باید نظارت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم شروع به کار نانوایی‌ها طبق ساعات کاری اعلام شده است، گفت: چهار اکیپ اقدام مشترک بر واحدهای نانوایی شهرستان شفت به صورت مستمر و روزانه نظارت خواهند کرد.

فرماندار شفت اضافه کرد: در سه ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های شهرستان صورت گرفته که ۲۲ مورد پرونده نانوایان به تعزیرات حکومتی جهت اعمال جریمه ارسال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308502

مهمترین اخبار ایران و جهان: