نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 17:36

انتقاد نمایندگان از عدم رسیدگی به موقع قوه‌قضائیه به گزارش‌های نظارتی مجلس

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در نشست مشترک مجلس و قوه قضائیه از عدم رسیدگی به موقع و مناسب به پرونده‌های نظارتی مجلس انتقاد کردند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست مشترک نمایندگان مجلس با رئیس و معاونین قوه‌قضائیه، گفت: این جلسه به میزبانی قوه‌قضائیه برگزار شد و دو طرف درباره مسائل مابین دو قوه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان، در صحبت‌هایشان نسبت به عدم رسیدگی به موقع و مناسب به گزارش‌های نظارتی مجلس همچون گزارش‌های تحقیق و تفحص و شکایت در قالب ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و عدم ارسال نتیجه بررسی توسط قوه‌قضائیه انتقاد داشتند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: در این جلسه رئیس مجلس گزارشی از اقدامات تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی، ارائه کرد و رئیس و معاونین قوه‌قضائیه نیز مطالبی را مطرح کردند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: رئیس قوه‌قضائیه در این جلسه از مصوبات مجلس شورای اسلامی همچون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تقدیر و عنوان کرد که این قانون در خارج از مرزهای کشور نیز مورد توجه است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: در این نشست رئیس و معاونین قوه‌قضاییه مطالبی را درباره محدودیت اعتبارات و محدودیت فضای فیزیکی این قوه‌‍ مطرح کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308702

مهمترین اخبار ایران و جهان: