نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 14:22

یک درصد بار مصرفی برق تمام کشور مربوط به دزفول بوده است

دزفول- مدیر توزیع برق دزفول با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه انرژی در این شهرستان گفت: در سال گذشته یک درصد بار مصرفی برق تمام کشور به دزفول اختصاص داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شرف آبادی صبح امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دزفول دارای ۱۷۰ هزار اشتراک برق است و دومین شهرستان استان خوزستان از نظر میزان بار مصرفی محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته بار مصرفی تمام کشور ۶۸ هزار مگاوات بوده که از این میزان ۶۶۰ مگاوات بار مصرفی معادل یک درصد بار کل کشور به دزفول اختصاص داشته که سهم بالایی است و انتظار می‌رود با افزایش فرهنگ‌سازی‌ها، مصرف برق و انرژی در این شهرستان کاهش یابد.

مدیر توزیع برق دزفول به مصوبه هیئت وزیران در خصوص مدیریت مصرف برق در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه در بخش کشاورزی همه پمپ‌های کشاورزی شهرستان باید به مدت پنج ساعت در شبانه روز خاموش باشند.

شرف آبادی تصریح کرد: در بخش صنایع نیز مقرر شده صنایع شهرستان در طول هر هفته یک روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ شب خاموش باشند اما در سایر روزها از نظر میزان مصرف محدودیتی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در ادارات در طول تایم اداری باید نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته باشد، افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شده بعد از تایم اداری نیز مصرف برق ادارات ۶۰ درصد کاهش یابد، ۴۰ درصد باقیمانده برای بخش‌های حراست، نگهبانی و یا مواد غذایی است.

شرف آبادی، درصد همکاری ادارات شهرستان دزفول در زمینه رعایت مصوبه مذکور را ۷۰ درصد برشمرد و گفت: از میزان باقیمانده ۲۰ درصد مربوط به بیمارستان‌ها و مراکز حساس بوده که فعالیت این مراکز دارای ساعات مشخصی نیست اما مابقی مربوط به برخی ادارات و بانک‌ها است که ضرورت دارد این ادارات و بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه مصرف برق داشته باشند تا ناچار به قطع برق آنها نباشیم.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود ادارات و سازمان‌هایی که دارای ساختمان‌های متعدد هستند نیز همکاری بیشتری در زمینه رعایت مصرف برق داشته باشند.

مدیر توزیع برق دزفول با اشاره به برنامه‌های تشویقی برای مصرف بهینه برق در بخش خانگی بیان کرد: در خرداد ماه، ۱۴ هزار اشتراک با مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بستانکار شدند.

شرف آبادی خواستار افزایش فرهنگ‌سازی و همکاری تمام ادارات و مردم در زمینه رعایت مصرف انرژی به منظور جلوگیری از قطعی‌های مکرر برق و مشکلات متعدد در این زمینه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308046

مهمترین اخبار ایران و جهان: