نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:11

گامی دیگر برای رفع مشکلات کرمانشاه با سفر استاندار به «صحنه»

نهمین سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه به همراه معاونان و مدیران کل مرتبط با رویکرد جدید و کارشناسی در راستای حل مشکلات و دغدغه‌های اصلی، امروز به شهرستان صحنه رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ادامه سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه با رویکرد جدید و کارشناسی در راستای حل مشکلات و دغدغه‌های اصلی، امروز به شهرستان صحنه رسید.

محمدطیب صحرایی در نهمین سفر شهرستانی به همراه معاونان و مدیران کل مرتبط با استقبال فرماندار و مدیران این شهرستان وارد صحنه شد.

استاندار کرمانشاه در ابتدای سفر خود با حضور در مزار شهدای گمنام صحنه با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در بازدید استاندار از پروژه نهضت مسکن ملی شهر صحنه؛ عملیات ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی در ۷۳ قطعه آغاز شد.

صحرایی در حاشیه بازدید از این پروژه بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان تأکید کرد: طرح ویژه استانداری کرمانشاه برای کمک سه جانبه به متقاضیان نهضت ملی مسکن کاهش طبقات مسکن ملی در شهرهایی که مشکل زمین ندارند. 

استاندار کرمانشاه از کاهش طبقات مسکن ملی استان در شهرهایی که مشکل زمین ندارند، خبر داد و گفت: این موضوع از سه نظر به سود مردم است؛ نخست کاهش آورده متقاضیان، دوم تامین آرامش بیشتر و سوم ارزش افزوده مناسب برای متقاضی است.

صحرایی در ادامه از پروژه ۳۶۰ واحدی مسکن شهر صحنه نیز بازدیدی داشت و در راستای صدور پیگیری برای رفع موانع دریافت تسهیلات و صدور اسناد مورد نیاز دستوراتی داد.

سفت کاری ۱۰۰ واحد از این پروژه در مراحل پایانی است و در مرحله بعد عملیات اجرایی سایر واحدها هم آغاز خواهد شد.

بازدید استاندار کرمانشاه در ادامه به بخش صنعتی شهرستان رسید و در ابتدا از کارخانه رب گوجه فرنگی در حال احداث «هزار دشت سینا» بازدید و مشکلات پیش‌روی آن را بررسی کرد.

احداث کارخانه رب گوجه فرنگی هزار دشت سینا از آبان سال ۱۴۰۰ با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان با ظرفیت تولید۸۰۰ تن در سال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم آغاز شده است. 

استاندار برای رفع مشکل کارخانه هزار دشت سینا شهرستان صحنه با امین فرهادی مدیر عاملی این شرکت قول مساعد داد. به گفته مدیرعامل هزار دشت سینا، این کارخانه تا پایان ماه‌جاری به بهره برداری می‌رسد.

عبدالوحید محمدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران در تکمیل گفته مدیرعامل هزار دشت سینا شهرستان صحنه، از افتتاح این کارخانه ظرف ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: این پروژه مشکل تامین آب دارد که رفع آن را در دستورکار قرار دارد.

این کارخانه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

صحرایی در ادامه سفر شهرستانی به صحنه از کارخانه بزرگ ایلیا ذرت نیز بازدید و مشکل اصلی این مجموعه در تامین سرمایه در گردش را پیگیری کرد.

ایلیا ذرت که از صنایع تبدیلی استان است چند سال‌ست که به دلیل ناتوانی در تامین سرمایه یا خوراک اولیه غیرفعال است.

استاندار کرمانشاه در این بازدید از برخی بانک‌ها پیگیر تامین سرمایه برای ایلیا ذرت شد و قول‌های مساعدی هم گرفت.

بازدیدهای استاندار در ادامه به ایران خودرو کرمانشاه در راستای رفع مشکلات تکمیل ظرفیت این مجموعه، رسید.

صحرایی در جمع خبرنگاران، گفت: برخی صنایع از صنایع فعال کرمانشاه نقش محوری‌تری در ایجاد اشتغال و زنجیره ارزش افزود دارند و به نوعی صنایع مادر هستند.

وی تصریح کرد: ایران خودرو کرمانشاه یکی از این صنایع است؛ طی سال گذشته پیگیری‌ها و جلساتی با مدیرعامل ایران خودرو برای افزایش تولید داشتیم که الحمدالله در سه ماهه سال‌جاری این امر محقق شده است.

استاندار کرمانشاه: بدنبال توسعه ایران خودرو کرمانشاه در راستای اشتغال بیشتر هستیم.

در سفر امروز معاونان استاندار هم حضور دارند؛ مسائل و طرح‌های حوزه خود را بررسی و جمع‌بندی آن را در پایان سفر در جلسه شورای اداری شهرستان ارائه می‌کنند و در نهایت به صورت مصوبات عملیاتی در خواهد آمد.

بخش عمده اقدامات کارشناسی هم در دیدارها و بازدیدهای تیم‌های اعزامی استاندار در روزهای گذشته و پیش از سفر انجام شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302546

مهمترین اخبار ایران و جهان: