نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 15:57

ادعای آمریکا در خصوص حقوق بشر وقیحانه است

زنجان-امام جمعه زنجان تاکید کرد: ادعای آمریکایی‌ها در خصوص مسائل پیرامون حقوق بشر یک ادعای وقیحانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با یادآوری ۱۲ تیرماه به عنوان روز حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: زمانی که آمریکایی‌ها از حقوق بشر سخن به میان می‌آورند، مرور کارنامه ضد حقوق بشری آن‌ها این نکته را یادآور می‌شود که اظهارات آمریکایی‌ها در این خصوص اظهارات وقیحانه‌ و به دور از واقعیت و آنچه که در تاریخ آمده، است.

وی از آمریکا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای ناقض حقوق بشر یاد کرد و گفت: وقتی پرچم حقوق بشر را در دستان آمریکا مشاهده می‌کنیم، اتفاقاتی که در داخل این کشور و خارج از مرزهای آن به واسطه دخالت‌هایی که انجام می‌دهد، بیانگر آن است که این پرچم نباید در دستان آمریکا باشد؛ چرا که قرار گرفتن پرچم حقوق بشر در دستان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر با هم منافات دارد.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه تجربه تاریخی نشان داده است که آمریکا نمی‌تواند هیچ‌گونه ادعایی در خصوص حقوق بشر داشته باشد، خاطرنشان کرد: این جمله و خواسته آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه «ایران باید از روی نقشه جهان حذف شود» با کدامین قوانین حقوق بشری مطابقت دارد؛ بنابراین نمی‌توان آمریکا را خیرخواه ملت ایران و سایر ملل دانست.

وی با اشاره به ایام پیش رو، به فرا رسیدن روز صنعت و معدن اشاره و با یادآوری اینکه اقدامات خوبی در حوزه صنعت برای اشتغال جوانان انجام گرفته است، عنوان کرد: معتقدیم به همان میزان که در حوزه صنعت شاهد ایجاد اشتغال در استان بوده‌ایم، لازم است در حوزه معدن نیز که استان از ظرفیت بسیار زیادی در این زمینه برخوردار است، بهره‌مند شویم.

آیت‌الله خاتمی، از قلم به عنوان یکی از بسترهای شکوفایی جامعه یاد کرد و ضمن تبریک به مناسبت روز قلم، افزود: نباید فراموش کنیم که قلم از قداست زیادی برخوردار بوده و حتی در قرآن نیز به آن قسم خورده شده است.

امام جمعه زنجان یکی دیگر از ایام پیش رو را روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد و گفت: زنجان یکی از استان‌هایی است که در این زمینه شاهد عملکرد خوب و تلاش زیاد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده و فعالان این عرصه در تلاش هستند تا خدمات ارزنده‌ای را به مردم استان ارائه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319846

مهمترین اخبار ایران و جهان: