نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 18:26

سنگ‌تمام کارلوس کی‌روش برای طارمی/او می‌تواند ۶ سال دیگر بازی کند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر هدایت تیم ملی قطر را بر عهده دارد، با تمجید از بازیکن سابق خود گفت: طارمی می‌تواند ۶ سال دیگر در سطح بالا بازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که این روزها بحث انتقال مهدی طارمی به باشگاه هایی چون میلان ایتالیا و فنرباغچه ترکیه در آستانه ۳۱ سالگی مطرح شده است، کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران که در حال حاضر روی نیمکت تیم قطر می نشیند، از شاگرد سابق خود حمایت کرد.

کی روش که پای طارمی را به تیم ملی ایران باز و همچنین مسیر را برای انتقالش به فوتبال پرتغال هموار کرد، در تازه ترین صحبت هایش با یک برنامه رادیویی، گفت که این مهاجم می تواند ۵ یا ۶ سال دیگر در سطح بالا بازی کند.

سرمربی پرتغالی گفت: من از ابتدا و زمانی که به عنوان مربی در ایران بودم تلاش زیادی کردم تا به طارمی فرصت لژیونر شدن بدهم. خوشبختانه این اتفاق افتاد و این مهمترین چیز است.

وی ادامه داد: اکنون بال ها متعلق به طارمی و تصمیمات اوست. این خود طارمی است که تصمیم می گیرد کجا پرواز کند و کجا فرود بیاید.

کی روش از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و همچنین سال گذشته برای هدایت تیم در جام جهانی قطر به ایران بازگشت. طارمی در ۶۶ بازی ملی ۳۲ گل به ثمر رسانده و این کی روش بود که اجازه داد طارمی اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۱۵ انجام بدهد.

سرمربی پرتغالی با تاکید بر اینکه مهار طارمی کار سختی است، در خصوص انتقال این بازیکن به کشور پرتغال و درخشش در تیم پورتو یادآور شد: موفقیتی که او کسب کرده، برای من هم افتخار است. البته برای من تعجب آور نیست زیرا از ۱۹ سالگی توانایی هایش را می‌شناختم.

کی روش خاطرنشان کرد: برای او آرزوی موفقیت روزافزون می‌کنم، زیرا می‌دانم که به هر طریقی بخشی از زندگی او در زمینه حرفه‌ای و همچنین در دوستی او بوده‌ام.

طارمی در ۱۸ جولای ۳۱ ساله خواهد شد. با این حال، برای کارلوس کی روش، این مثال دیگری است که سن مانعی برای پیشرفت نخواهد بود. کی روش گفت: طارمی همیشه بازیکن سالمی بوده است و با تمرینات و کیفیت رفتارش، هنوز پنج یا شش سال فرصت دارد تا در سطح بالا و خوبی فوتبال بازی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283302

مهمترین اخبار ایران و جهان: