نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:36

تحریم‌های آمریکا، کودکان ایرانی مبتلا به تالاسمی تهدید می‌کند

یک پایگاه خبری آمریکایی ضمن اذعان به دروغین بودن ادعای این کشور درباره مستثنی کردن امور بشردوستانه از تحریم‌های ایران، اعلام کرد که این تحریم ها جان کودکان مبتلا به تالاسمی را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک پایگاه خبری آمریکایی به تأثیر تحریم‌های این کشور بر ایران پرداخت و فاش کرد که علی‌رغم اینکه واشنگتن تضمین داده است مبادلات تجاری در امور بشردوستانه با ایران از تحریم‌ها مستثنی می‌شود، برخی اسناد به دست آمده توسط این پایگاه خبری نشان می‌دهد که شرکت‌های تجاری فعال در امور بشردوستانه، تعامل با ایران را به دلیل تحریم‌ها رد می‌کنند.

پایگاه خبری «اینترسپت» گزارش داد که دولت آمریکا در حال حاضر با شکایت انجمن تالاسمی ایران مواجه است. این سازمان یک نهاد غیردولتی مستقر در ایران است که از بیماران مبتلا به تالاسمی و بیماران پروانه‌ای حمایت می کند.

این گزارش می‌افزاید که بر اساس این دادخواست، هزاران بیمار ایرانی پس از آنکه شرکت‌های خارجی تولیدکننده دارو و تجهیزات تخصصی این بیماری‌ها و شرکت‌های دیگر اقدام به قطع یا کاهش تجارت خود با ایران در نتیجه تحریم‌ها کردند، جان خود را از دست دادند یا مصدوم شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282890

مهمترین اخبار ایران و جهان: