نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 16:38

پیش بینی افزایش 80 درصدی محصولات زراعی سیروان

معاون فرماندار سیروان گفت: طبق پیش بینی ها این شهرستان در برداشت محصولات کشاورزی سال زراعی جاری حدود ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش محصول داشته باشد.

دبیر آبیاری معاون فرماندار سیروان ظهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان ایلام گفت: امسال با توجه به بارندگی های موثر، سطح زیر کشت این شهرستان حدود ۱۵ درصد  نسبت به سال گذشته افزایش داشت که پیش بینی می شود برداشت محصولات از کشاورزان منطق ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۳۱ دستگاه کمباین هم اکنون در سطح شهرستان مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند، افزود: رایزنی ها برای افزایش تعداد کمباین ها در سطح شهرستان انجام شده است و کشاورزان ضمن عمل به توصیه کارشناسان، برای برداشت محصولات کشاورزی خود شتاب نکنند.

معاون فرماندار سیروان تصریح کرد: در حال حاضر این ادوات کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان در حال ارائه خدمات و برداشت محصول کشاورزان است که با پایان فعالیت در آن مناطق، در بخش کارزان مستقر خواهند شد.

 آبیاری ادامه داد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این منطقه بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و دیم بوده که ۹ هزار هکتار آن به زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می شود امسال با توجه به بارش نزولات جوی حدود ۲۰هزار تن گندم و ۱۲ هزار تن جو در سطح شهرستان سیروان برداشت شود.

وی یادآور شد: همچنین سطح زیر کشت جو پنج هزار، عدس ۶۰۰، نخود ۳۵۰ و سایر محصولات زراعی ۳۲۵ هکتار است که انتظار می رود برداشت آنها نسبت به سال های گذشته با توجه به بارش نزولات جوی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ درصد برداشت در سطح شهرستان انجام شده است، اظهار: شهرستان دارای ۲ مرکز خرید گندم زیر نظر شرکت تعاون روستایی می باشد که در بخش مرکزی تاکنون حدود ۵۰۰ تن گندم توسط کشاورزان به این مرکز تحویل داده شده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283246

مهمترین اخبار ایران و جهان: