نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 21:11

تمرکزگرایی در حوزه بهداشت و درمان آسیب جدی به همراه دارد

اردبیل- رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: تمرکزگرایی در حوزه بهداشت و درمان نارضایتی‌هایی را دامن زده و باید شهرهای مختلف استان از امکانات بهداشتی، درمانی به شکل عادلانه بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رستمی عصر یکشنبه در جلسه اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی اردبیل اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی استان منتخبان پارلمان محلی هستند که با جمع بندی نظرات، دیدگاه‌های مردمی و بیان مشکلات آنها سعی دارند تا گره گشای این نارسایی‌ها باشند.

وی تصریح کرد: اعضای شورای استان به نمایندگی از شوراهای شهرها و روستاها مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و تلاش می‌کنند تا مطالبات مردمی را در حوزه‌های مختلف با مسئولان و مدیران در میان گذاشته و در مسیر حل و فصل آنها گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با قدردانی از تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ایام اپیدمی کرونا و جانفشانی کادر درمانی در این روزهای سخت گفت: با گذر از این ایام سخت مردم ما امروز با آرامش کامل در فضای سالم زندگی عزتمندانه ای را تجربه می‌کنند.

رستمی به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و تلاش برخی دلالان در تشدید این تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: دولت در این شرایط سخت مکلف است تا امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وی رعایت قانون برای تحقق عدالت آموزشی، بهداشتی و درمانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نگاه تمرکزگرایی در این حوزه آسیب‌های جدی را به همراه داشته در حالی که شهرهای مختلف استان باید از امکانات مناسب و کیفی بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

رستمی اضافه کرد: چرا نباید جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در اصلاندوز و روستاهای همجوار از وجود یک بیمارستان محروم باشند و یا در شهر نمین و بخش‌های عنبران و ویلکیچ به رغم افزایش جمعیت یک مجموعه بهداشتی، درمانی استاندارد با ارائه خدمات کیفی را نظاره گر نباشیم.

وی بیان کرد: این نگاه تمرکزگرایی در مرکز استان و شهرها زمینه مهاجرت از شهرهای کوچک و روستاها را به سمت سایر مناطق فراهم کرده و به حاشیه نشینی و خالی ماندن روستاها از سکنه منجر شده است.

رستمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با وجود استقرار نصفی از جمعیت شهرستان نمین در بخش آبی بیگلو یک مجموعه شبانه روزی بهداشت و درمان وجود ندارد و با وجود حضور گردشگران بیشمار، ما حتی در روزهای تعطیل در منطقه با کمبود تخت و حتی آمبولانس ارجاعی بیماران روبه رو هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شود زمینه امنیت و آرامش روحی، روانی شهروندان را در ابعاد مختلف فراهم آورد.

رستمی به رعایت کاربری‌های بهداشتی، درمانی در قالب طرح‌های جامع و تفصیلی اشاره کرد و گفت: کارگروه سلامت و درمان در شورای استان فعالیت خواهد کرد تا شهرداری‌ها موظف به ارائه پروانه رایگان برای احداث مجموعه‌های بهداشتی، درمانی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه اعضای شورای استان اردبیل دیدگاه‌ها و خواسته‌ها و مطالبات مردم شهرهای مختلف استان اردبیل را در حوزه بهداشتی و درمانی، کمبودها و نارسایی‌ها و رفع این دغدغه‌ها مطرح و قرار شد با پیگیری‌های انجام شده نسبت به حل این مشکلات و نارسایی‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گام‌های جدی و مؤثری برداشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278302

مهمترین اخبار ایران و جهان: