نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 22:21

دیپلمات روس: بازی تحریم‌های غرب علیه روسیه شکست می‌خورد

سفیر روسیه در اتریش گفت که بازی تحریم‌ها علیه روسیه چه از نظر راهبردی و چه از نظر اقتصادی شکست خواهد خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری لیوبنسکی» سفیر روسیه در اتریش روز یکشنبه گفت با وجود رویکرد غیردوستانه وین، روسیه همچنان یکی از مهمترین شرکای تجاری اتریش به شمار می‌آید.

وی که این سخنان را در مصاحبه با یک رسانه اتریشی مطرح می‌کرد، گفت: «بر اساس آمارها، روسیه همچنان یکی از مهمترین شرکای تجاری اتریش به شمار می‌آید و در جایگاه ششم از نظر حجم فروش قرار دارد». 

لیوبنسکی اضافه کرد: «رویکرد غیردوستانه دولت فدرال اتریش در حال ویران کردن اساس روابط دوجانبه میان دو کشور که از چند دهه پیش ایجاد شده بود، است و احتمال عادی سازی روابط در آینده را به طور قابل توجهی محدود می‌کند».

سفیر روسیه در اتریش افزود: «همکاری تجاری و اقتصادی با وجود کُند شدن تحت فشار تحریم‌ها، همچنان مهم باقی مانده است».

وی تاکید کرد: «کشورهای غربی در بازی تحریم‌های خود علیه روسیه چه در بُعد راهبردی و چه در بُعد اقتصادی شکست خواهد خورد».

لیوبنسکی گفت: «اهداف روسیه در عملیات ویژه همچنان همانند قبل بوده و اوکراین نباید هرگز تهدیدی نظامی برای روسیه باشد و نباید در این کشور تسلیحات هسته‌ای مستقر شود یا اینکه به عصو ناتو تبدیل شود».

کشورهای غربی در حال اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه هستند و همچنین به دیگر کشورها در اقصی نقاط جهان از هند در آسیا گرفته تا برزیل در آمریکای لاتین، برای دور شدن از روسیه و منزوی کردن این کشور فشار می‌آورند.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین بسیار قابل توجه بوده و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1278702

مهمترین اخبار ایران و جهان: