نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:55

معرفی ۴ مالک استخر کشاورزی متخلف به مراجع قضایی در خوشاب

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به شروع فصل تابستان و زنگ هشدار غرق شدگی  و رعایت توصیه های ایمنی در استخرهای ذخیره آب کشاروزی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی شاهی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ استخر کشاورزی در سطح شهرستان شناسایی شده است که کارشناسان بهداشتی حرفه ای در فصل بهار از تمام این استخرها بازدید کرده اند. 

وی افزود: در این بازدید ها به رعایت نکات ایمنی از جمله ایجاد فنس کشی به ارتفاع ۲متر، نصب سه ردیف سیم خاردار رشته ای، نصب تابلو های هشدار دهنده، نصب طناب گرده دار در چهار طرف استخر به صورت ضربدری و نصب پلکان یا نردبان و.. تاکید شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب بیان داشت: در بازدیدهای صورت گرفته برای تعدادی از استخرهای کشاورزی اخطاریه صادر و ۴ مورد که نکات ایمنی را رعایت نکرده بودند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

شاهی تاکید کرد: آمار غرق شدگی در استخر های کشاورزی در چندسال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که این آمار زنگ هشداری برای استخرداران و مردم می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب خاطرنشان کرد: همشهریان برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، از هرگونه شنا در این استخر ها جلوگیری نمایند غرق شدگی و در صورت مشاهده استخرهای ناایمن، موارد را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311290

مهمترین اخبار ایران و جهان: