نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:45

انتقاد راستینه از کوتاهی در تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری و به موازات آن کشور کوتاهی شده است و علی‌رغم اقدامات عمرانی قابل توجه در استان در حوزه فرهنگ متوقف هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه صبح امروز در دیدار مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد گفت: در تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی استان و به موازات آن کشور کوتاهی شده است و علی‌رغم اقدامات عمرانی قابل توجه در حوزه فرهنگ متوقف هستیم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ساخت فرهنگسرای بن، سامان و کتابخانه مرکزی شهرکرد تا کنون نتوانسته‌ایم اعتبار بگیریم امیدواریم سفر شما به چهارمحال و بختیاری یک گام رو به جلویی برای کمک به تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری در استان باشد.

وی افزود: ما چهره‌های شاخص فرهنگی و ادبی بی‌شماری مانند اولین شهید مدافع حرم، اولین شهید جامعه پزشکی مدافع حرم، بی‌بی‌ مریم، عمان سامانی، دهقان، حبیب دستان بنی، آیت‌الله دهکردی و... داریم که باید به مردم و به خصوص نسل امروز معرفی شوند و این نیازمند اقدامات بزرگی است.

راستینه اضافه کرد:  کتابخانه روستای شیخ‌شبان که به عنوان روستای نمونه ایثارگری کشور مطرح است سال‌ها نیمه‌کاره رها شده است.

منظریه با ۳۰ هزار نفر جمعیت یک مرکز فرهنگی ندارد

وی با اشاره به اینکه محله منظریه شهرکرد با ۳۰ هزار نفر جمعیت یک مرکز فرهنگی ندارد، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند تا سالن‌های شهرداری‌ها تجهیز شوند تا مردم از این مراکز به عنوان سینما استفاده کنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی شهر هارونی از  مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند تا تندیس‌های مفاخر چهارمحال و بختیاری ساخته و در مرکز استان نصب شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1356602

مهمترین اخبار ایران و جهان: