نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 12:36

ریشه قاچاق کالا و ارز در فارس خشکیده شود

شیراز-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت:وضعیت جغرافیایی فارس در کشور به گونه ای است که باید ریشه قاچاق کالا و ارز در فارس خشکیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل قزل سفلی صبح سه شنبه در آئین تودیع و معارفه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: یکی از مطالباتی که رهبری در سال ۸۸ به آن اشاره داشته و تاکید زیادی نیز بر مقابله با آن داشتند موضوع مبارزه با قاچاق کالا است.

وی اضافه کرد: رهبری با اشاره به اینکه باید شرایط مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشور فراهم شود توسعه زیرساخت‌های تبلیغاتی برای آگاهی عموم مردم از اثرات زیان بار این پدیده اقتصادی لازم دانستند.

قزل سفلی با اشاره به اینکه باید ریشه قاچاق کالا و ارز در فارس خشکانده شود، تاکید کرد: استان فارس به علت قرارگیری در یکی از نقاط پر اهمیت کشور باید شرایط خوبی در کشف و مقابله با قاچاقچیان کالا و ارز داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، خواستار ارتقا فرهنگ عمومی در زمینه استفاده از کالاهای تولید داخل شد و گفت: باید به موازات مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل را نیز در جامعه ترویج دهیم و ضرر و زیان استفاده از کالای قاچاق و مزایا و منافع استفاده از کالای تولید داخل را برای مردم تشریح کنیم.

گفتنی است علیرضا حق نگهدار به عنوان سرپرست دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان فارس معرفی از تلاش‌های سید احمد احمدی زاده تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349002

مهمترین اخبار ایران و جهان: