نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:16

پایگاه دائمی رشتی دوزی در رشت ایجاد شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پایگاه رشتی دوزی باید در شهر رشت ایجاد شود، گفت: باید با برنامه ریزی‌های دقیق، رشت را به عنوان پایگاه رشتی دوزی در ایران و جهان مطرح کنیم.


گفت با بیان اینکه هنر رشتی دوزی بسیار زیبا و فاخر است: رشتی دوزی یک هنر خاص بانوان توانمند و هنرمند رشت است که باید به یک برند جهانی تبدیل شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز با حضور در مراسم اختتامیه مسابقه استانی هنر فاخر رشتی دوزی در ساختمان سابق سازمان فرهنگی اجتماعی رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشتی دوزی هنری بسیار زیبا و نشانه بخشی از نگاه و سلایق بانوان فرهیخته رشت است. 

وی با تاکید به اینکه رشتی دوزی ظرفیت تبدیل شدن به یک برند جهانی را دارد، افزود: تحقق این مهم نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها نیز است و با توجه به اینکه درتقاضای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، یکی از موارد عنوان شده هنر رشتی دوزی است، امیدواریم بتوانیم با برندسازی این مهم زمینه‌های اشتغال و متعاقب آن بهبود وضعیت معیشتی جامعه بالاخص بانوان هنرمند رشت را فراهم کنیم. 

هنر فاخر رشتی دوزی به خوبی معرفی نشده است
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی رشت به عنوان پایگاه و مرکز رشتی دوزی جهان مطرح و معرفی شود. 

محسن سماکچی با اشاره به اینکه پایگاه رشتی دوزی باید در شهر رشت ایجاد شود، گفت: باید با برنامه ریزی‌های دقیق، رشت را به عنوان پایگاه رشتی دوزی در ایران و جهان مطرح کنیم و متاسفانه در شرایط فعلی این هنر فاخر به خوبی معرفی نشده است. 

وی با بیان اینکه باید شرایط صادرات آثار تولید شده در این باره فراهم شود، افزود: رشت کاندید ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی است و هنر رشتی دوزی یکی از آیتم‌های مربوط برای کسب این عنوان است. 

عضو شورای شهر رشت با ابراز تاسف از اینکه هنر رشتی دوزی حتی در رشت نیز به خوبی شناخته شده نیست، تصریح کرد: می‌توانیم به واسطه ارتباطاتی که وجود دارد هنر رشتی دوزی را در هفت کشور جهان معرفی کنیم و امیدوارم برای توسعه بیشتر این اقدام و معرفی هنر رشتی دوزی به سراسر جهان، دیگر دستگاه‌ها نیز مساعدت و حمایت ویژه داشته باشند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280390

مهمترین اخبار ایران و جهان: