نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 22:21

منتظر واقعی ناامیدی و یأس را در خود جای نمی‌دهد

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) نه تنها ناامیدی را در خود راه نمی‌دهند بلکه با طراوت و شادابی در انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در آستانه نیمه شعبان و ولادت امام عصر (عج) جشن‌ها و آئین‌های بزرگداشت در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان اردبیل نیز برگزار می‌شود و تلاش ما بر این است تا در قالب این آئین‌ها و جشن‌ها مردم را بیشتر با مبانی انتظار واقعی و حرکت به سمت اصلاح‌گری جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عج) آماده کنیم.

وی تصریح کرد: مؤمن واقعی در کنار انتظار، اصلاح‌گری را نیز انجام می‌دهد تا زمینه و بستر برای ظهور امام عصر (عج) فراهم آید تا بساط ظلم و ستم برچیده شده و به معنای واقعی عدالت و مساوات در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا در قالب این نشست‌ها و جشن‌هایی که برگزار می‌شود ابعاد مختلف زندگی و غیبت صغری و کبری امام عصر (عج) به خوبی تبیین شده و در حقیقت جوانان و نوجوانان به عنوان پیام‌رسانان مفاهیم ارزشی انتظار و موعود بتوانند انتقال‌دهنده شایسته برای نسل‌های آینده باشند.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: ما باید در احیای شب نیمه شعبان به عنوان با ارزش‌ترین شب طول سال توجهی جدی داشته باشیم که در این زمینه در برخی از امامزاده‌های استان برنامه ویژه شب زنده‌داری نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطرنشان کرد: به معنای واقعی باید جشن‌های نیمه شعبان با محوریت مردم و به شکل مطلوب و مناسب برگزار شود تا محبان اهل بیت و عاشقان امام عصر (عج) بتوانند عشق و حرارت را در این باب نشان دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075502

مهمترین اخبار ایران و جهان: