نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 10:48

کرمانشاه باید به توسعه گردشگری محور غرب کشور کمک کند

کرمانشاه- معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کرمانشاه باید به توسعه گردشگری محور غرب کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر شالبافیان شامگاه چهارشنبه با حضور در غرفه استان کرمانشاه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با بیان اینکه نحوه حضور این استان در نمایشگاه کاملاً متفاوت است، اظهار کرد: در غرفه استان کرمانشاه تمامی نکاتی که مورد نظر سیاست‌های نمایشگاه بود، رعایت شده است.

وی افزود: در غرفه کرمانشاه حضور بخش خصوصی و شیوه‌های جذاب و مؤثر تولید محتوا کاملاً مشهود است و بسته‌های سرمایه‌گذاری تدوین شده بسیار کامل و به شیوه متفاوت ارائه شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: همچنین رونمایی از سامانه جامع معرفی استان کرمانشاه، سامانه‌ای که اگر چه نیاز به تکمیل شدن دارد اما یک اقدام لازم و درستی بوده که انجام شده است.

شالبافیان تصریح کرد: امیدوارم که نمایشگاه و در کنار هم قرار گرفتن استان‌های محور غرب بتواند به معرفی ظرفیت‌های بکر استان‌های این محور کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی، تاریخی و فرهنگی که استان کرمانشاه دارد و همچنین ظرفیت ثبت کرمانشاه به عنوان شهر جهانی خوراک، انتظار می‌رود مسیرهای جدید گردشگری ورودی و همچنین گردشگران داخلی بیش از گذشته به سمت این استان معطوف شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: انتظاری که از گردشگری استان کرمانشاه می‌رود این نیست که فقط موجب توسعه خود استان شود بلکه استان‌های همجوار را نیز کمک کند و یک یاری بخشی به آن استان‌ها داشته باشد.

شالبافیان گفت: محور غرب یکی از محورهای جدی مورد پیگیری ما بود که خوشبختانه ظرفیت‌های گردشگری استان‌های این محور فراوان و بکر است.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که باید انجام شود معرفی هر چه بیشتر این محور است که در یک سال گذشته از نظر برگزاری رویدادهای مختلف از منظر ارائه تسهیلات حمایتی برای استان‌های محور غرب و حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی ما کمک کردیم.

شالبافیان گفت: امیدواریم در نمایشگاه‌های پیش‌رو و مذاکراتی که با کشورهای دیگر داریم بسته‌هایی از این محور داشته باشیم مثل نمایشگاه فیتور اسپانیا که نمایندگانی از استان‌های غرب کشور حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029090

مهمترین اخبار ایران و جهان: