نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 23:05

اتباع عراقی می‌توانند از مدارس غیردولتی کرمانشاه استفاده کنند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به پیوند عمیق مردم ایران و عراق با یکدیگر، گفت: اتباع عراقی می‌توانند از مدارس غیردولتی کرمانشاه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، اظهار کرد: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های کشور برای توسعه استان هستم و این امکان وجود دارد که فعالان فرهنگی کرمانشاهی به منظور تعمیق روابط بین دو کشور ایران و عراق و امنیت بیشتر مرزها به توسعه مراکز آموزشی در استان و همچنین در کشور عراق توجه و ورود کنند.

وی افزود: مردم استان‌های همجوار مرز با کشور عراق سالیان متمادی با یکدیگر زندگی کرده‌اند و دارای اشتراکات فراوانی هستند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با روند توسعه مراکز آموزشی و مدرسه سازی می‌توان از ظرفیت اتباع عراقی استفاده بهتر و بیشتری کرد.

صحرایی با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۶۰۰ نفر از این دانشجوها در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت ویژه ای برای شبکه سازی فرهنگی و آموزشی هستند.

وی بیان کرد: هر چقدر دانش آموزان و دانشجویان عراقی در استان مشغول تحصیل شوند در توسعه پایدار و گسترش امنیت منطقه هم تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028546

مهمترین اخبار ایران و جهان: