نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 12:30

میزان بارش باران در «پاوه» از مرز ۷۴ میلی‌متر گذشت

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان بارش طی ۲۴ ساعت گذشته از شهرستان پاوه به میزان ۷۴.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به آمارهای بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش طی مدت مذکور از شهرستان پاوه  ۷۴.۲ میلی‌متر و کم‌ترین از شهرستان سنقرو کلیایی به میزان ۴.۶ میلی‌متر گزارش شده است.

وی میزان بارش کرمانشاه طی شبانه روز گذشته را ۹ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: تازه‌آباد ثلاث باباجانی با ۵۰.۲  میلی‌متر، جوارود با ۴۶.۱ میلی‌متر، قصرشیرین با ۴۰ میلی‌متر، سرپل‌ذهاب با ۳۹.۷ میلی‌متر، روانسر با ۳۲ میلی‌متر و اسلام‌آباد غرب با ۲۶.۵ میلی‌متر به ترتیب در رده‌های پربارش‌ترین شهرستان‌های استان قرار دارند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه در توضیح چشم‌انداز وضعیت جوی استان طی چند روز آینده، تصریح کرد:  سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا صبح فردا (جمعه) هوای استان را تحت تاثیر داشته در بعضی ساعات سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که امروز، در نیمه شمالی و نواحی شرقی، نمود بیشتری خواهد داشت؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ نیز همراه خواهد شد.

حق‌پرست ادامه داد: با خروج این سامانه، از ظهر فردا تا روز دوشنبه هفته آینده، شرایطی پایدار و بدون بارش که سبب افزایش تدریجی دمای روزانه می‌شود؛ در جو منطقه تقویت خواهد شد.

وی گفت: دمای شبانه که از امشب روندی رو به کاهش می‌یابد؛ ممکن است در اوایل وقت فردا و روز شنبه، به‌خصوص در مناطق مرطوب و سردسیر، منجر به مه صبحگاهی می‌شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1083046

مهمترین اخبار ایران و جهان: