نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 17:31

۱۳۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کاشمر ایجاد شده است

کاشمر ـ رئیس کمیته امداد امام خمینی کاشمر گفت: علی رغم اینکه سهیمه این نهاد ۹۹۸ فرصت شغلی برای شهرستان بوده است برای اولین سال به ۱۳۰۰ فرصت شغلی رسید.

مجید حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گرچه تعداد مددجویان کمیته امداد افزایش یافته است، ولی نباید کمیته امداد را تولید کننده فقر قلمداد کنیم و به عوامل اجتماعی و اقتصادی مربوط است که بخش‌های دیگر دولتی و سازمان‌های دیگر در کاهش این آسیب اجتماعی باید تلاش بیشتر کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کاشمر با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در موضوعاتی همچون مددکاری، فرهنگی، عمرانی، درمان، اشتغال، مسکن، اکرام و ایتام و مشارکت‌های مردمی و … فعالیت دارد تصریح کرد: همکنون ۶۵۰۰ خانوار مدد جو در سطح شهرستان که جمعیتی حدود ۱۴ هزار نفر را شامل می‌شود تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

تهیه ۱۲۰ سری جهیزیه

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان کاشمر تحت پوشش این نهاد هستند که در روستا و شهر زندگی می‌کنند گفت: این نهاد توانسته است در قالب مددکاری از ابتدای امسال به نیازمندان ۱۲۰ سری جهیزیه، ۹۰ دستگاه بخاری، ۲۲ کولر آبی، ۴۹ آبگرمکن و ۱۴ یخچال تحویل دهد.

حسین زاده با بیان اینکه از ابتدای امسال ۴ هزار و ۶۳۵ سبد کالا بین مددجویان توزیع شده است افزود: شهرستان ۸۰۰ مدد جوی مستأجر دارد که به ۲۵۶ مستأجر اجاره بها پرداخت می‌شود و برای اولین سال در کاشمر ۴ میلیارد تومان ودیعه مسکن پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کاشمر عنوان کرد: نیمی از اشتغال شهرستان بر عهده کمیته امداد امام خمینی بوده است که علی رغم اینکه سهیمه این نهاد ۹۹۸ فرصت شغلی بوده است برای اولین سال به ۱۳۰۰ فرصت شغلی رسید که برای اشتغال ۷۰ میلیارد تومان بود جذب شد و شش میلیارد تومان دیگر از شهرستان‌های دیگر و مرکز استان برای پرداخت تسهیلات جذب کردیم که اکثر دریافت کنندگان وام اشتغال مددجویان کمیته امداد بوده اند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان وام درمان و سه میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است گفت: از منابع داخلی صندوق امداد نیز ۵۷۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن، ۵۴۰ میلیون تومان ودیعه مسکن و ۱۵۹ میلیون تومان وام درمان پرداخت شده است.

حمایت از ۲ هزار دانش آموز

حسین زاده با بیان اینکه دو هزار دانش آموز و ۵۸ طلبه و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند عنوان کرد: در حوزه دانشجویی و طلبه‌ها تمامی شهریه آنها توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کاشمر با بیان اینکه در امسال سرانه پرداختی برای هر دانش اموز ۳۵۰ هزار تومان بوده است افزود: هزار و ۴۲۱ فرزند یتیم شهرستان دارد که سرانه پرداختی به آنها با حمایت خیرین پایین است که در تلاشیم این مبلغ با حمایت حامیان بسیار افزایش یابد.

وی عنوان کرد: ۸۰ واحد مسکونی به زودی تحویل مددجویان می‌شود که در حوزه مسکن روستایی هر روستایی مددجو با ارائه زمین ۶۰ میلیون تومان بلاعوض، ۳۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و ۱۰۰ تومان قرض الحسنه می‌تواند دریافت کند که در روستا مشکل مسکن ندارند و عمده مددجویان شهری فاقد مسکن هستند که ۱۵۰ قطعه زمین مربوط به نهضت ملی مسکن به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته ولی هنوز اقدامی انجام نشده است.

حسین زاده با بیان اینکه همکنون ۴۲۰ بیمار صعب الاعلاج تحت پوشش داریم که با هزینه بالای درمان شرمنده آنها هستیم گفت: در حوزه درامدی شهرستان از محل صدقات، زکات و کفاره است و درآمد مراکز از ابتدای امسال در بخش صدقات از میلغ ۱۲ میلیون تومان ماهیانه به ۶۰ میلیون تومان رسیده است نشان دهنده توجه خیرین و مردم کاشمر به مددجویان است ولی متأسفانه در حوزه زکات کاشمر علی رغم اینکه انگور از محصولات مهم شهرستان است که امسال ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل زکات جمع آوری شده است که این مبلغ بیش از این می‌تواند باشد.

فعالیت ۲۲ مرکز نیکوکاری در کاشمر

رئیس کمیته امداد امام خمینی کاشمر با اشاره به اینکه ۲۲ مرکز نیکوکاری در شهرستان فعال هستند گفت: پرونده‌های بالای ۶۰ سال سن را به این مراکز واگذار کرده ایم تا این افراد در محل زندگی خود خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه امسال از طرف مدارس نزدیک ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد که با افزایش ۵ درصد به این مبلغ قبل از ۱۴ اسفند این کمک‌ها به مدیران مدارس برای خرید وسایل برای دانش آموزان نیازمند تحویل داده شد، گفت: گرچه از ابتدای امسال ۵۲۰ مدد جو به خاطر اشتغال و توانمند شدن از تحت پوشش بودن خارج شدند ولی تعداد ۵۰۰ مددجوی دیگر از ابتدای امسال پذیرش شده اند.

موازی کاری مؤسسات خیریه باعث سو استفاده بعضی اشخاص شده است

حسین زاده با بیان اینکه مؤسسات خیریه و نهادهای دیگری نیز در سطح شهرستان در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت دارند که بسیاری از فعالیت‌های آنها موازی کاری است افزود: پنل مشترکی تهیه کرده ایم که از مؤسسات تقاضا کردیم برای کاهش موازی کاری از آن استفاده کنند که متأسفانه مؤسسات استقبال نکرده اند و فقط یک مؤسسه که مربوط به دانش اموزان است استعلامات مورد نیاز را دریافت می‌کند و به دلیل این گونه موازی کاری افرادی هستند که سو استفاده کرده و از تعدادهای مختلف مؤسسات کمک دریافت می‌کنند و به نیازمند اصلی این کمک‌ها نمی‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083590

مهمترین اخبار ایران و جهان: